sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

تحصيل درتركيه

دانشجويان تحصيل درتركيه

سالانه بسياري از دانشجويان از سراسر جهان كشور تركيه را براي تحصيل انتخاب مي­كنند، دانشجويان و دانش ­آموزان ايراني نيز از اين قاعده مستثني نيستند. به دليل روابط بسيار خوبي كه كشور تركيه با اروپا دارد، دانشجويان ترجيح مي­دهند تحصيل در تركيه را به عنوان سكوي پرتاب به سمت اروپا و آمريكا انتخاب كنند. تحصيل در تركيه به هر دو زبان تركي و انگليسي امكان پذير است و به دليل كيفيت بالاي سطح آموزش دانشگاه هاي كشور تركيه و هزينه هاي نسبتا پايين، يكي از اولين گزينه هايي است كه دانشجويان ايراني براي مهاجرت تحصيلي به آن فكر مي­كنند. در اين مقاله ما سعي داريم به طور كامل به مسئله تحصيل در تركيه در همه ابعاد بپردازيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۴:۳۶ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

تحصيل درانگلستان

دليل تحصيل وزندگي درانگلستان

انگلستان در كنار برخورداري از تعداد زيادي دانشگاه‌هاي برتر جهان و كيفيت بالاي سيستم آموزشي، فرصت تحصيل كوتاه مدت نيز به دانشجويان ميدهد. هرساله تعداد زيادي از دانشجويان بين‌المللي براي تحصيل در مقطع ارشد يكساله انگلستان با توجه به كم بودن مدت دوره تحصيل و هزينه كمتر آن نسبت به ارشد دوساله اقدام مي‌كنند. تحصيل در انگلستان از مزايايي مانند كار در كنار تحصيل، دريافت بورسيه تحصيلي و فرصت ۱۲ ماهه جستجوي كار پس از فارغ‌التحصيلي برخوردار است. علاوه‌بر آن تحصيل در كشور انگلستان فرصت عالي است براي متقاضياني كه قصد تحصيل در يك كشور انگليسي زبان و دريافت مدرك تحصيلي معتبر در سراسر جهان را دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۰:۰۹ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

ثبت نام مدارس شاهد

حوضه كارهاي خلاقانه مدارس شاهد

شايد تا به حال نام مدارس شاهد را شنيده باشيد اما ندانيد كه چه تفاوتي با ساير مدارس دارند. اين مدارس، نوعي از مدارس دولتي هستند كه فقط دانش آموزاني كه جز خانواده هاي شهدا، ايثارگر، جانباز، مدافع حرم و… هستند را جذب مي كنند. ثبت نام مدارس شاهد هر سال در سه بازي زماني مختلف از طريق سايت pada.medu.ir انجام مي شود. اين مدارس، در سه مقطع مختلف اعم از ابتدايي، متوسطه اول و دوم، اقدام به پذيرش دانش آموزان مي كنند.

مدارس شاهد را مي توان بعد از مدارس تيزهوشان و نمونه دولتي يكي از بهترين مراكز تحصيلي براي دانش آموزان دانست، اين مدارس به دليل فضاي پويا و علمي اي كه دارند تبديل به يكي از گزينه ها براي ثبت نام دانش آموزان توسط والدين شده اند.

اگر شما هم جز اين دانش آموزان هستيد و مي خواهيد كه در مدارس شاهد درس بخوانيد، در ادامه مقاله با ما همراه باشيد. ما در ادامه مقاله هر آنچه كه بايد در رابطه با ثبت نام مدارس شاهد، زمان ثبت نام، شرايط ثبت نام و… بدانيد را براي شما عزيزان بيان خواهيم كرد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۲:۵۳ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

سمپاد چيست؟

اساسنامه سمپاددرسال1366

سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان سازماني است كه بر امور تحصيلي دانش‌آموزان مستعد و با بهره هوشي بالا نظارت مي‌كند. اين سازمان را به اختصار سمپاد هم مي‌گويند. اما در زبان عمومي و بين دانش آموزان به موسسه تيزهوشان معروف است. اين سازمان داراي مدرسههاي راهنمائي، دبيرستان و پيش دانشگاهي دخترانه و پسرانه در شهرهاي پرجمعيت تر است. سمپاد دانش‌آموزان خود را در دو مقطع راهنمائي و دبيرستان از طريق آزمون‌هاي سراسري كه عمدتاً مبتني بر ارزيابي هوش، دانش رياضيات و علوم است انتخاب مي‌كند. گزينش در مدارس سمپاد بر اساس آزمون و در دو مقطع راهنمايي و دبيرستان برگزار مي‌شود


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۳:۵۴ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

اعلام نتايج آزمون سمپاد

اهميت تحصيل درمدارس تيزهوشان

زمان و نحوه اعلام نتايج آزمون تيزهوشان

سال گذشته نتايج آزمون تيزهوشان با تاخير و در تاريخ 21 شهريورماه اعلام شد اما طبق اعلام مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان، زمان اعلام نتايج آزمون تيزهوشان پايه دهم 99-98، نيمه دوم مردادماه است و نتايج آزمون پايه هفتم امروز، 13 مردادماه، اعلام شد. اعلام نتايج براي پايه هفتم از طريق سايت Hoosh.medu.ir و براي پايه دهم از طريق سايت Azmoon.medu.ir اطلاع‌رساني خواهد شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۹:۱۰ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

قبولي درآزمون تيزهوشان ونمونه دولتي

محك زدننددرآزمون تيزهوشان

مدارس نمونه دولتي و تيزهوشان از جمله مدارسي هستند كه به لحاظ سطح علمي در درجه بالايي نسبت به مدارس معمولي قرار دارند. هدف مهم اين دسته از مدارس اين است كه از استعدادها و قدرت تفكر دانش آموزان به بهترين نحو ممكن استفاده كنند. مدارس تيزهوشان و نمونه دولتي در سال هاي اخير بسيار مورد توجه دانش آموزان و والدين آن ها قرار گرفته از اين رو هر ساله داوطلبان زيادي سطح علم و دانش خود را در آن محك مي زنند و با يكديگر براي تحصيل در اين مدارس به رقابت مي پردازند.

همانطور كه مي دانيد دانش آموزان استرس بسيار زيادي براي شركت در اين آزمون ها را دارند لذا داوطلبان مي توانند با روش هاي درست درس خواندن و همچنين يادگيري نحوه درست تست زدن درصد قبولي خود را بالا ببرند. لازم به ذكر است كه آزمون هاي تيزهوشان و نمونه دولتي پايه نهم به دهم به صورت هماهنگ كشوري و در قالب يك آزمون برگزار مي شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۲:۵۸ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

زمان برگزاري آزمون مدارس تيزهوشان

ثبت نام در آزمون مدارس تيزهوشان پايه هفتم

متقاضيان شركت در آزمون مدارس تيزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲​ جهت ورود به پايه هفتم و پايه دهم پس از ثبت نام به صورت اينترنتي مي بايست جوياي زمان برگزاري آزمون تيزهوشان باشند . هر ساله مركز ملي پرورش استعداد هاي درخشان و دانش پژوهان جوان تاريخ برگزاري آزمون مداس تيزهوشان هر يك از دوره هاي متوسطه اول و دوم را در دفترچه ثبت نام اعلام مي نمايد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۶:۳۱ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

درصد هاي لازم براي قبولي نمونه دولتي

آزمون ورودي مدارس نمونه دولتي

براي قبولي در آزمون ورودي نمونه دولتي 1401 - 1402، كسب حداقل تراز لازم براي قبولي در اين مدارس يكي از الزامات مهم آن محسوب مي شود. هر چه درصد دريافتي از آزمون نمونه دولتي ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ به عدد 100 نزديكتر باشد، درصد قبولي داوطلبان نيز افزايش خواهد داشت. در نتيجه اين داوطلبان مي توانند در مدارس نمونه ثبت نام كرده و به تحصيل در آن ها بپردازند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۰:۳۳ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

ظرفيت مدارس تيزهوشان

آزمون ورودي مدارس

دانش آموزاني كه قصد ورود به مدارس تيزهوشان را دارند مي توانند بر اساس ظرفيت مدارس تيزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، در زمان ثبت نام يكي از مدارس مورد نظر خود و يا در صورتي كه شهرستان آن ها داراي چندين مدرسه تيزهوشان مي باشد، 3 اولويت را براي خود انتخاب نمايند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۷:۱۸ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)

ثبت نام آزمون مدارس سمپاد

معرفي سايت ثبت نام آزمون مدارس تيزهوشان

سازمان ملي پرورش استعدادهاي درخشان (سمپاد) از طريق برگزاري يك آزمون ورودي، دانش آموزان پرتلاش و داراي بهره هوشي بالا را با هدف شكوفا كردن استعدادهاي آن ها جذب مي نمايد. بنابراين علاقه مندان به تحصيل در اين مدارس بايد در موعد مقرر نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تيزهوشان اقدام كنند.

فرآيند نام نويسي آزمون مدارس تيزهوشان در هر دو پايه ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت اينترنتي انجام مي گيرد. بنابراين دانش آموزان پايه هاي مذكور مي بايست با مراجعه به سامانه مربوطه و دريافت دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تيزهوشان از شرايط تعيين شده اطلاع يافته و سپس اقدامات لازم براي نام نويسي خود را به انجام برسانند. فراموش نكنيد كه داشتن رمز همگام لازمه نام نويسي در سايت مربوطه مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۰:۳۸ توسط:اميد موضوع: نظرات (0)