sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

ثبت نام دانشگاه افسری کوثر

ثبت نام دانشگاه افسری کوثر


این مقاله راهنمای ثبت نام و پذیرش دانشجو دانشکده کوثر بانوان (دانشگاه افسری بانوان) می باشد. مجتمع آموزش عالی زنان پلیس کوثر یا مجتمع آموزشی عالی کوثر نیروی انتظامی تحت عنوان دانشکده کوثر بانوان هر سال اقدام به جذب و پذیرش دانشجو و آموزش نیروهای ماهر می پردازد. نحوه و شرایط پذیرش دانشکده کوثر بانوان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲، شرایط تحصیل در دانشکده کوثر بانوان و وظایف پلیس زن فارغ التحصیلان دانشکده کوثر بانوان و دلیل آموزش پلیس زن در دانشکده کوثر بانوان ، از طریق این مقاله اطلاع رسانی می گردد.

مجتمع آموزش عالی کوثر در تابعیت دانشگاه علوم انتظامی، جهت تربیت نیروی مجرب، متخصص و کار آزموده از میان بانوان متعهد، تاسیس و با پذیرش دانشجو شروع به کار نمود. دانشجویان دختر پلیس در محیطی کاملا مجزا و زنانه با کادر اداری خانم و با امکانات آموزشی، خوابگاهی و ورزشی پیشرفته و مجهز، آموزش‌ های خاص نظامی را فرا می‌ گیرند. تحصیل در این دانشکده استخدام در نیروی انتظامی را به همراه دارد؛ به همین دلیل با استقبال بانوان زیادی روبرو میشود.

نحوه و شرایط پذیرش دانشکده کوثر ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲


نحوه و شرایط پذیرش دانشکده کوثر بانوان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲، پیرو قوانین مجتمع آموزشی عالی کوثر نیروی انتظامی برای پذیرش پلیس زن ( بانوان ) به شرح زیر می باشد؛ لازم به ذکر است که پلیس زن از سال 1345 فعالیت خود را ابتدا به صورت درجه داری و بعد افسری آغاز کرد و بعد از ایجاد یک وقفه زمانی طولانی به طور مجدد از سال  1378 فعالیت جدی خود را به صورت جدی آغاز کرد.

رعایت موازین اسلامی و برخورداری از سلامت جسمانی و روانی و اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام.
مسلمان و متعهد به موازین دین مبین اسلام
سلامت و توانایی جسمی و روانی متناسب با خدمت موردنظر
جذب دانشجو در این مجتمع توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود
مهمترین شیوه جذب دانشجویان، جذب از طریق کنکور سراسری است
جذب دانشجو در دانشکده کوثر بانوان به صورت نیمه متمرکز می باشد یعنی بعد از جذب اولیه و گذراندن دوره‌ای موقت، در آزمون‌های دیگری شرکت می‌کنند که پس از موفقیت در این آزمون‌ها، جذب این مجتمع و نیروی انتظامی خواهند شد.
از طرف دیگر برای دوره‌های درجه‌داری نیز از طریق گزینش‌های خاص که توسط نیروی انتظامی انجام می‌شود، این افراد جذب می‌شوند و پس از جذب برای آموزش‌های تخصصی، در اختیار این مجتمع قرار می‌گیرند.
التزام عملی به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه و آمادگی فداکاری در راه اهداف ایشان
تابعیت جمهوری اسلامی ایران
عدم سابقه عضویت یا وابستگی به احزاب و گروه‌های سیاسی و معارض با نظام جمهوری اسلامی ایران.
عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی.
داشتن شرایط تحصیلی و یا تخصصی لازم برای خدمت موردنظر.
ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
عدم محکومیت به محرومیت از خدمات دولتی
ارائه گواهی عدم اعتیاد به مواد مخدر
طی مراحل گزینش و معاینات پزشکی
شرایط اختصاصی ثبت نام دانشکده کوثر بانوان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
برخی از شرایط اختصاصی ثبت نام دانشکده کوثر بانوان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ را در ادامه می خوانید:

مقطع فوق دیپلم به بالا


حداقل معدل کل دیپلم یا دوره پیش دانشگاهی در مقطع کارشناسی 16 و در مقطع کاردانی 14 می‌ باشد.
نداشتن تعهد خدمت به سازمان‌ های دولتی و غیردولتی
دارا بودن حداقل سن 17 و حداکثر 20 سال
حداقل قد برای داوطلبان 160 سانتی ‌متر و تناسب قد و وزن برقرار باشد.
نمره چشم (10 از 10)
در صورت کثرت متقاضی، هیئت مرکزی گزینش ناجا مجاز خواهد بود از میان دارندگان بالاترین معدل و مناسب ترین افراد با ماموریت های ناجا؛ نفرات واجد شرایط را انتخاب و گزینش نماید.
شرایط تحصیل در دانشکده کوثر بانوان ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲
شرایط تحصیل در دانشکده کوثر بانوان در سال ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ به اطلاع داوطلبان می رسد؛

مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر از سال 1378 راه‌اندازی شد و امروز در مقاطع مختلف تحصیلی از کاردانی تا کارشناسی ارشد، جذب دانشجو دارد و آموزش‌های درجه‌داری، دانش آموختگی و تخصصی را برای رسته‌های مختلف نیروی انتظامی ارائه می‌دهد.
علاوه بر دروس مصوب وزارت علوم و تحقیقات و فن آوری، دروس تخصصی و ورزش های رزمی و تخصصی نیز به منظور تقویت قوای جسمانی و کسب مهارت های لازم در ورزش های رزمی و دفاع شخصی در سه رشته ورزشی تکواندو و کاراته و جودو به دانشجویان دانشگاه عمومی ارایه می شود.
در حال حاضر مجتمع عالی زنان پلیس وظیفه آموزش کلیه زنانی که در نیروی انتظامی و در قالب پرسنل پلیس خدمت می‌کنند اعم از کارمندی، افسری و درجه‌داری را عهده‌دار است و همه آموزش‌های زنان پلیس در این دانشکده ارائه می‌شود.
زنان پلیس در این مجتمع در رسته‌های پلیس اطلاعات، پلیس آگاهی و انتظامی آموزش می‌بینند.
نحوه جذب در این رسته‌ها نیز به شکلی است که پس از ورود به این مجتمع و پس از گذراندن واحدهای درسی مشخصی، با توجه به توانایی و استعدادشان جذب یکی از رسته‌های زنان پلیس می‌شوند و پس از جذب نیز با توجه به رسته مشخص شده برای آن‌ها، آموزش‌های تکمیلی و تخصصی‌تر مرتبط با آن رسته را فرا می‌گیرند.
مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر علی‌رغم اینکه در دانشگاه علوم انتظامی جانمایی شده است، در محیطی مجزا و با کادر آموزشی کاملاً زنانه، آموزش زنان پلیس را عهده دار است و در این مرکز تمام امکانات به روز آموزشی، خوابگاهی به صورت مدرن فراهم شده تا با بهترین و به روزترین متد آموزشی، زنان پلیس آموزش‌های لازم را فراگیرند.
چارت آموزشی طراحی شده در این مجتمع به شکلی است که زنان و دختران پلیس متناسب با رسته‌های خود، هر آنچه برای انجام ماموریت‌های رسته انتخابی لازم باشد را فرا می‌گیرند؛ این در حالی است که علاوه بر این آموزش‌ها و مهارت‌ها، واحدهای عمومی، مهارت‌های جسمانی و آموزش‌های فراگیر نیز به دانشجویان این مجتمع آموزش داده می‌شود.
برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مجتمع زنان پلیس کوثر به این شکل است که زنان پلیس هم در بعد مهارتی آموزش‌های کامل را ببینند و هم در بعد علمی در جایگاه قابل قبولی قرار داشته باشند این بدان معنا است که زنان پلیسی که از این مجتمع فارغ‌التحصیل می‌شوند باید حتماً در یکی از ورزش‌های سه گانه رزمی شامل تکواندو، جودو یا کاراته، کمربند مشکی را کسب کنند؛
در زمان فارغ‌التحصیلی از دانشکده کوثر بانوان ، پلیس‌های زن حتماً از آمادگی بدنی بالا و قابل قبولی برخوردارند و همزمان مهارت بسیار خوبی در زمینه تیراندازی و رانندگی دارند.
در مجموع هیچ سقفی برای اخذ درجه نظامی برای زنان وجود نداشته است ولی تا امروز سرهنگ دومی، بالاترین درجه‌ای است که زنان پلیس موفق به اخذ آن شده‌اند.
زمان ثبت نام دانشکده کوثر هنوز تعیین نشده است. زمان دقیق ثبت نام از طریق همین مقاله منتشر خواهد شد. داوطلبان تحصیل در دانشکده کوثر برای اطلاع از جدیدترین اخبار می توانند از طریق شماره تلفن های موجود در همین صفحه با کارشناسان تماس حاصل فرمایند.

دلیل آموزش پلیس زن در دانشکده کوثر بانوان


دلیل آموزش پلیس زن در دانشکده کوثر بانوان ، به شرح زیر می باشد:

حمایت از زنان و افزایش امنیت اجتماعی زنان و پیشگیری از ارتکاب و افزایش جرایم زنان، پلیس زن تشکیل شد.
به دلیل نیاز پلیس زن به تخصص های موردنیاز در بخش های مختلف، دانشگاه اقدام به پذیرش از سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور نموده است.
کلیه شرایط پذیرش در مجتمع آموزشی عالی کوثر به مدت 9 ماه تحت آموزش قرار می گیرد و در پایان دوره در مشاغل مورد نیاز به کارگرفته می شوند.
زنان پلیس در رسته‌ها و مجموعه‌هایی فعالیت خواهند داشت که حضورشان به دلیل مواجهه با زنان دیگر لازم است. بنابراین به هیچ وجه تفاوتی بین سطح توانمندی مردان پلیس و زنان پلیس وجود ندارد و تنها مردان در مواردی که زنان در آن رسته‌ها مشغول به کار نمی‌شوند آموزش‌های بیشتری می‌بینند. مانند مرزبانی که مرزبانان برای تکمیل آموزش‌های تخصصی استفاده از سلاح‌های سنگین.
وظایف فارغ التحصیلان دانشکده کوثر بانوان
وظایف فارغ التحصیلان دانشکده کوثر بانوان ، عبارتست از :

گشت، تعقیب و مراقبت، تحقیق و بازجویی، دستگیری و بدرقه متهم، حفظ و بررسی صحنه جرم، حفاظت از شخصیت ها، حفظ نظم اجتماعات و اغتشاشات از وظایف مهم پلیس زن در عملیات های نیروی انتظامی می باشد.
پیگیری پرونده‌های پلیس آگاهی که حضور زنان پلیس در آن الزامی می باشد.
بازجویی و پیگیری متهمان زن در پلیس اطلاعات و امنیت،
ارائه مشاوره در کلانتری‌ها تا … همه این‌ها بخشی از آن چیزی است که یک پلیس زن در مجتمع آموزشی زنان پلیس کوثر در دانشگاه علوم انتظامی امین فرا می‌گیرد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۴:۱۷ توسط:امید موضوع: نظرات (0)