sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

ظرفیت مدارس تیزهوشان

 دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس تیزهوشان را دارند می توانند بر اساس ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، در زمان ثبت نام یکی از مدارس مورد نظر خود و یا در صورتی که شهرستان آن ها دارای چندین مدرسه تیزهوشان می باشد، 3 اولویت را برای خود انتخاب نمایند.

دانش آموزان پایه ششم ابتدایی و دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول مجاز به ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان می باشند؛ اما سوالی که معمولا بین داوطلبان آزمون ورودی تیزهوشان وجود دارد این است هر سال چند نفر در تیزهوشان قبول می شوند؟

پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان، بر اساس تعداد ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ در متوسطه اول و دوم می باشد. با توجه به اینکه ظرفیت مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 در هر استان متفاوت است، لازم است که دانش آموزان در زمان ثبت نام و انتخاب یک مدرسه، از ظرفیت قبولی مدرسه مورد نظر خود مطلع باشند. در این مقاله قصد داریم ظرفیت پذیرش مدارس تیزهوشان را اعلام کرده و جزئیات آن را توضیح دهیم.
 

ظرفیت مدارس تیزهوشان ششم به هفتم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
دانش آموزانی که دارای شرایط شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان ششم به هفتم می باشند، می توانند در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس تیزهوشان در سال تحصیلی ۱۴۰۰ - ۱۴۰۲ شرکت کنند. پس از ثبت نام در آزمون

 

 

ورودی مدارس تیزهوشان، دانش آموزان باید در آزمون آن شرکت کنند و با دیگر دانش آموزان پایه ششم ابتدایی رقابت نمایند.

 

 

در هر سال، ظرفیت مدارس تیزهوشان متفاوت می باشد. در واقع، ظرفیت مدارس تیزهوشان در پایه هفتم متوسطه در هر یک از استان های کشور متفاوت است و گاهی در سایت سازمان استعدادهای درخشان لیست مربوط به ظرفیت مدارس تیزهوشان منتشر می شود.

 

در صورتی که دانش آموزان قصد ثبت نام در آزمون ورودی مدارس سمپاد را دارند، می بایست که مدرسه سمپاد مورد نظر خود را بر اساس محل سکونت و منطقه آموزش و پرورش خود انتخاب کنند. در صورتی که دانش آموزان متقاضی ثبت نام در مدارس سمپاد در استانی به غیر از استان محل سکونت فعلی خود می باشند، می توانند در زمان ثبت نام مدرسه مورد نظر خود را در استان دیگر انتخاب کنند. اما محل برگزاری آزمون تیزهوشان در استان محل سکونت فعلی دانش آموزان می باشد.

 

لازم به ذکر است که پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان بر اساس اولویت های انتخاب شده دانش آموزان و ظرفیت مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 می باشد و پس از قبولی در مدرسه و اولویت انتخاب شده دانش آموزان، امکان تغییر اولویت انتخابی وجود نخواهد داشت.

ظرفیت مدارس تیزهوشان نهم به دهم ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
دانش آموزانی که قصد ثبت نام در مدارس تیزهوشان در مقطع متوسطه دوم را دارند، می توانند در آزمون نهم به دهم مدارس تیزهوشان در مقطع تحصیلی دهم دبیرستان شرکت کنند. پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان نهم به دهم در سال تحصیلی 1401 – 1402 بر اساس ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۲ در پایه تحصیلی نهم به دهم می باشد.

 

ظرفیت مدارس تیزهوشان در مقطع تحصیلی نهم به دهم متوسطه دوم، در هر یک از استان های کشور متفاوت می باشد، اما به طور کلی تعداد ظرفیت مدارس تیزهوشان در همه استان ها مانند سال های گذشته محدود بوده و به همین خاطر نیاز است که دانش آموزان مطالعه کافی برای شرکت در آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم سال تحصیلی 1401 – 1402 داشته باشند.

 

معمولا ظرفیت مدارس تیزهوشان، در زمان ثبت نام در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان نهم به دهم از طریق سامانه مدارس و یا استعداد درخشان به دانش آموزان نشان داده خواهد شد و دانش آموزان می توانند بر اساس ظرفیت های مورد پذیرش هر مدرسه در رشته مورد نظر خود ثبت نام کنند.

 

دانش آموزان پایه نهم متوسطه اول باید در زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان دقت کافی داشته باشند؛ چرا که ثبت نام این دانش آموزان در رشته تحصیلی انتخابی آن ها انجام می شود و در صورتی که دانش آموزی در انتخاب رشته نهم به دهم مورد نظر خود قبول شود، دیگر امکان تغییر رشته و یا حتی مدرسه انتخابی دانش آموز وجود نخواهد داشت.

 

لازم به ذکر است که اگر شهرستان دانش آموزان دارای چندین دبیرستان استعدادهای درخشان می باشد، دانش آموزان می توانند 3 اولویت را برای مدرسه خود انتخاب کنند. دانش آموزان باید اولویت های انتخابی خود را در یک شهرستان و یک رشته واحد در زمان ثبت نام وارد نمایند. همچنین، دانش آموزان باید در مدارسی که امکان تحصیل در آن جا با توجه به بعد مسافت برای دانش آموزان وجود دارد، ثبت نام کنند. چرا که پس از قبولی به هیچ وجه امکان تغییر اولویت انتخابی دانش آموزان وجود ندارد.

نحوه قبولی در مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲
دانش آموزانی که در آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 ثبت نام کرده اند، می بایست که در زمان مشخص در این آزمون شرکت کنند. برای شرکت در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان لازم است که دانش آموزان کارت ورود به جلسه تیزهوشان خود را دریافت نمایند. لازم به ذکر است که در زمان ثبت نام آزمون ورودی مدارس تیزهوشان، نیاز به وارد کردن اولویت های انتخابی دانش آموزان می باشد. لذا دانش آموزان باید در زمان ثبت نام بر اساس ظرفیت مدارس تیزهوشان ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲ اولویت و یا اولویت های مورد نظر خود را ثبت کنند.

 

در صورتی که دانش آموزان در آزمون ورودی مدارس تیزهوشان ثبت نام کرده باشند و موفق به شرکت در این آزمون شده باشند، می توانند منتظر اعلام نتایج سازمان استعداد درخشان باشند. در واقع، کلیه نتایج آزمون ورودی مدارس تیزهوشان در پایه تحصیلی ششم و پایه تحصیلی نهم در اواسط مرداد ماه سال 1401 در سایت ثبت نامی این آزمون به نشانی azmoon.medu.ir منتشر می شود. در صورتی که دانش آموزان در اولویت انتخابی خود قبول شده باشند، می توانند با مراجعه به مدرسه مراحل ثبت نام خود را انجام دهند.

سوالات متداول
 

1- ✔️ ظرفیت پذیرش مدارس ششم به هفتم تیزهوشان چقدر است ؟
✔️ ظرفیت پذیرش هر مدرسه تیزهوشان معمولا در سایت مدرسه و یا سامانه استعدادهای درخشان ذکر می شود. این ظرفیت حدودا بین 40 تا 60 نفر برای هر مدرسه است.


 

2- ✔️ تعداد ظرفیت قبولی برای آزمون تیزهوشان نهم به دهم چقدر است ؟
✔️ ظرفیت پذیرش نهم به دهم مدارس تیزهوشان بر اساس نوع رشته انتخابی مشخص می شود که حدودا از 30 نفر تا 50 نفر برای هر مدرسه است.


 

3- ✔️ نحوه قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان چیست ؟
✔️ برای قبولی در آزمون مدارس تیزهوشان می بایست پس از مطالعه منابع، از ترازهای قبولی که در متن مقاله ذکر شده اند اطلاع داشته باشید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۷:۱۸ توسط:امید موضوع: نظرات (0)