sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

قبول نشدن در کنکور سراسری

قبول نشدن در کنکور – این پایان راه نیست 10 ترفند بازسازی نیرو برای کنکور بعدی
پس از برگزاری کنکور سراسری و اعلام نتایج برخی از داوطلبان از عملکرد خود رضایت ندارند یا در دانشگاه و رشته مورد علاقه خود قبول نشده اند. اگر ازنتیجه خود در کنکور راضی نیستید این پایان راه نیست و شما تنها نیستید ، بلکه بدانید افراد دیگری هم مانند شما وجود دارند که ممکن است این مشکل راداشته باشند. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که علت قبول نشدن در کنکور چیست ؟ اگر در رشته مورد علاقه خود قبول نشدم پشت کنکور بمانم ؟

مزایا و معایب پشت کنکور ماندن چیست ؟

 


قبول نشدن در کنکور
همه ما ممکن است در زندگی دچار نا امیدی شویم و شرایطی پیش آید که بر وفق مراد ما نباشد. افراد در این شرایط نسبت به آینده نا امید هستند واحساس می کنند در شرایط سخت و غیر قابل تغییر قرار گرفته اند اما چنین نیست. آرزوهای خود را دور از دسترس تصور نکنید زیرا شما می توانید باتلاش و پشتکار به هرآنچه می خواهید دست یابید.

علت قبول نشدن در کنکور را بررسی کنید
بهتر است با خود صادق باشید و بدانید دلیل عدم موفقیتتان در کنکور چه بوده است. آیا به اندازه کافی مطالعه نداشته اید ؟ آیا بدون برنامه ریزی درس خوانده اید ؟ هدف مشخصی برای قبولی نداشته اید ؟ بیش از حد بر روی توانایی های خود حساب باز کرده بودید ؟ قبول نشدنتان ناشی از استرس زیادیا فشار های روحی بوده است ؟ در ابتدا باید به بررسی پاسخ این سوالات بپردازید و با صراحت عملکرد خود را مرور کنید.

اهداف خود را تعیین کنید
برای موفقیت در کنکور و رسیدن به نتیجه دلخواه پیش از هر چیز باید به تعیین اهداف خود بپردازید. رتبه و درصد های لازم برای قبولی در رشته ودانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنید و برنامه ریزی و مطالعه خود را مطابق با ضریب و بودجه بندی انجام دهید. کسی که هدفش قبولی دررشته پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است با روزی 4 ساعت نمی تواند موفق شود. پس در گام بعدی اهداف خود را مشخص کرده و برنامه ریزی خودرا بر اساس آن انجام دهید.

نداشتن برنامه ریزی علت قبول نشدن در کنکور
بدون داشتن برنامه ای صحیح و اصولی ، عدم اطلاعات کافی از روش های مطالعه ، مدیریت زمان  و … نمی توان در این مسیر به موفقیت رسید. برای آنکه در کنکور به نتیجه دلخواهتان برسید حتما برای مطالعه خود برنامه ریزی داشته باشید و مطابق برنامه پیش بروید تا بتوانید در پایان هر دوره مطالعه، عملکرد خود را ارزیابی کرده و کاستی ها را بهبود ببخشید.

یک هدف واحد داشته باشید
یک علت قبول نشدن در کنکور داشتن هدف های متعدد و تغییر مسیر است. اگر یک لیست پر از اهداف گوناگون داشته باشید ، تنها اتفاقی که رخ می دهد این است که استرس می گیرید و به هیچ یک از آنها نمی رسید. قدم به قدم برای اهداف خود تلاش کنید ، روی یک هدف تمرکز کرده و پس از آن به سراغ اهداف بعدی بروید.

بررسی و شناخت توانایی های خود
پیش از تعیین هدف لازم است از میزان توانایی و توانمندی های خود ، آگاهی لازم را داشته باشد. بسیاری از افراد بوده اند که به دلیل درک نادرست ازتوانایی های خود ، در مسیری قدم گذاشته اند که در نهایت منجر به نا امیدی آنها شده است ، بدون آنکه به اهدافشان دست یافته باشند.

عدم شناخت نقاط قوت و نقاط ضعف علت قبول نشدن در کنکور
بسیاری از داوطلبان بر این باورند که برای قبولی در کنکور ، باید تمامی مباحث کنکوری را مطالعه کنند و خود را ملزم به خواندن تک تک دروس می کنند.با شرکت در یک آزمون آزمایشی نقاط ضعف خود را پیدا کنید ، منظور از نقاط ضعف ، دروسی است که شما تسلط کافی بر آن مباحث ندارید و مطالعه آنها زمان زیادی را از شما می گیرید. بر روی کاستی های خود تمرکز نکنید مگر آنکه آن مبحث آنقدر با اهمیت باشد که نتوان از آن چشم پوشی کرد. اگرداوطلبان بتوانند توانمندی های خود را تقویت نمایند عملکرد بهتری خواهند داشت.

درس گرفتن از اشتباهات گذشته
از دیگر علت های قبول نشدن در کنکور ، درس نگرفتن از اشتباهات گذشته است. افرادی که شکست می خورند از اشتباهات خود درس می گیرندو علت شکست خود را از جنبه های گوناگون بررسی کنید. زیرا تا وقتی که علت اشتباهات و شکست های خود را ارزیابی نکنید ، در تلاش های بعدی نیزبه نتیجه ای نخواهید رسید.

امید داشتن به آینده
قبول نشدن در کنکور پایان راه نیست. هیچ غیر ممکنی برای شما وجود ندارد همه افراد با تلاش و پشتکار ، می توانند به اهداف خود دست یابند پس همواره به آرزوهای خود فکر کنید و از شکست خوردن نهراسید.

ناامید نشوید
برای رسیدن به هدف هایتان برنامه ریزی داشته باشید اما همیشه آمادگی رویارویی با تغییرات را نیز داشته باشد. اگر یکبار در کنکور دچار شکست شدید ، ناامید و تسلیم نشوید زیرا بزرگترین نقطه ضعف ما تسلیم شدن است.

دوباره در کنکور شرکت کنید
اگر یکبار در کنکور شکست خورده اید و در رشته یا دانشگاه مورد نظر خود قبول نشده اید ناامید نشوید زیرا این پایان راه نیست. شما می توانید بااستفاده از یک برنامه ریزی تحصیلی و درسی صحیح دوباره در کنکور شرکت کنید. از مزایای پشت کنکور ماندن این است که شما با کلیات مباحث آشنایی دارید و می توانید و فقط بر روی مرور و تسلط بیشتر تمرکز کنید. با درس گرفتن از اشتباهات سال گذشته ، تجربه لازم برای موفقیت درکنکور را کسب کرده اید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۷:۵۷ توسط:امید موضوع: نظرات (0)