sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

ارشدپیام نور

ارشد فراگیر پیام نور راهی برای ثبت نام در این مقطع بدون شرکت در کنکور می باشد و داوطلبانی که علاقه مند به شرکت در کنکور سراسری نیستند به صورت بدون کنکور می توانند اقدام به ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور نمایند.

البته دقت داشته باشید که افراد متقاضی پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس لزوماً باید قبل از ثبت نام در سایت ثبت نام فراگیر پیام نور بدون آزمون از داشتن شرایط لازم برای نام نویسی اطمینان حاصل کنند.

تاریخ ثبت نام فراگیر پیام نور معمولاً‌ از طرف سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور خدمت داوطلبان اعلام می شود. در صورت داشتن شرایط و ضوابط ضروری امکان ثبت نام در مهلت تعیین شده برای هر فرد میسر است.

در این نوشته، با ارائه اطلاعات لازم در رابطه با ثبت نام ارشد فراگیر در خدمت شما دوستان عزیز داوطلب هستیم. هر آنچه که در رابطه با زمان، نحوه و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ارشد فراگیر نیاز دارید را می توانید در این مقاله پیدا کنید.

زمان ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
به طور معمول، کسانی که نتوانسته اند در کنکور کارشناسی ارشد قبول شوند و به موفقیت برسند امکان ثبت نام ارشد پیام نور را در زمان ثبت نام فراگیر پیام نور دارند.

اما در رابطه با زمان ثبت نام فراگیر پیام نور باید خدمت شما عرض کنیم که تاریخ ثبت نام فراگیر پیام نور معمولاً در مهر ماه است.

به عبارت دیگر، در طول سال های گذشته شاهد ثبت نام ارشد فراگیر در سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور در مهر ماه بودیم.

البته در رابطه با زمان ثبت نام فراگیر پیام نور در سال جاری فعلاً‌ نمی توانیم به طور قطع بگوییم که این تاریخ ثبت نام فراگیر پیام نور در مهر ماه است.

این موضوع از آنروست که در طی چند ماه اخیر تمامی ثبت نام های آزمون های مختلف ورودی دانشگاه ها و حتی کنکورهای مختلف به علت شیوع ویروس کرونا به حالت تعلیق درآمده است.

در رابطه با ثبت نام ارشد فراگیر هم با توجه به احتمال برگشت دوباره ویروس کرونا و تشدید بیماری در فصل پاییز فعلاً نمی توان نظری در رابطه با تاریخ ثبت نام فراگیر پیام نور داد و همچنان باید منتظر تصمیم سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور در این رابطه بمانیم.

آیا زمان پذیرش ارشد فراگیر پیام نور تمدید می شود؟
به طور معمول و بعد از پایان یافتن زمان ثبت نام فراگیر پیام نور زمانی دوباره هم برای داوطلبان و متقاضیانی که به هر دلیلی مؤفق به ثبت نام ارشد فراگیر نشده اند در نظر گرفته می شود.

داوطلبان در این مهلت مجدد می توانند با مراجعه به سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور و با پرداخت هزینه درخواستی، ثبت نام خود را انجام دهند.

البته، داوطلبانی که قبلاً و در مهلت تعیین شده اقدام به پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور کرده اند در حال حاضر می توانند فرم ثبت نام خود را بررسی کرده و در صورت داشتن مشکل یا بروز خطایی آن را اصلاح کنند.

 

 

نحوه ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور بدون کنکور
آیا از نحوه ثبت نام ارشد پیام نور در زمان ثبت نام فراگیر پیام نور مطلع هستید؟ آیا می دانید پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور در سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور چگونه انجام می شود؟

باید عرض کنیم که ثبت نام ارشد پیام نور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور صورت می گیرد که به عنوان تنها سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور شناخته می شود.
داوطلب در گام اول باید به صفحه اصلی این وبسایت وارد شود و گزینه پیام نور را انتخاب نماید:
هر متقاضی بعد از انتقال به صفحه قبلی باید با زدن گزینه ارشد فراگیر پیام نور (صرفا در زمان در نظر گرفته شده برای این ثبت نام این گزینه نمایش داده می شود) اقدام به دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام دانشگاه آزاد کند.
در گام عدی فرد به منظور پرداخت هزینه های ثبت نام باید اقدام به خرید کارت اعتباری نماید.
بعد از ورود به صفحه خرید کارت اعتباری یک گزینه تحت عنوان آزمون کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور مشاهده خواهید کرد که باید اقدام به زدن تیک آن نمایید.
در صفحه بعدی باید یک سری از موارد هویتی خود را در محل های در نظر گرفته شده وارد نمایید.
در صفحه بعدی بعد از اتمام این مراحل یک کد پیگیری پرداخت به شما ارائه داده می شود که با استفاده از آن می توانید در صورت بروز مشکل مشکل خود را رفع نمایید، علاوه بر این بعد از مطالعه مفادی که در صفحه به شما نمایش داده خواهد شد باید اقدام به کلیک روی گزینه (ضمن مطالعه دقیق و آگاهی از شرایط و ضوابط شماره پیگیری را پرداخت نموده ام) نمایید.
در صفحه بعدی از طریق درگاه بانکی باید پرداخت را انجام دهید و در صورت پرداخت به صورت صحیح یک کد ۱۲ رقمی به شما ارائه خواهد شد.
بعد از پرداخت هزینه باید به صفحه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر بازگردید و گزینه تایید و ادامه را بزنید.
در گام بعدی باید با بارگذاری مواردی اعم از کد امنیتی عکس پرسنلی و .. اقدام به تکمیل فرایند ثبت نام خود نمایید.
مدارک لازم برای پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس
ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از جمله مواردی است که نیاز به مدارک متعددی دارد و عدم ارائه دقیق این مدارک می تواند منجر به عدم تکمیل فرایند ثبت نامی شخص گردد، در ادامه به صورت کامل به بررسی این مدارک خواهیم پرداخت:

دقت داشته باشید که پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس بدون تهیه مدارک اعلام شده به هیچ وجه امکان پذیر نیست، پس لزوماً باید در زمان ثبت نام فراگیر پیام نور برای پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس جهت تهیه مدارک لازم اقدام کنید.

مدارک نشان دهنده فارغ التحصیلی داوطلب

مدرک کارشناسی جهت متقاضیان دو مقطع کارشناسی ناپیوسته و پیوسته
مدرک کاردانی جهت دانش آموختگان دوره کارشناسی ناپیوسته
 

کارت ملی و شناسنامه

برای درج اطلاعات درخواستی داوطلب در دسترس بودن شناسنامه و کارت ملی در زمان ثبت نام فراگیر پیام نور ضروری است.

این گونه درصد خطای احتمالی در درج موارد درخواستی هم کاهش پیدا می کند.

 

عکس اسکن شده داوطلب

کلیه داوطلبان و متقاضیان باید پیش از وارد شدن به سامانه ثبت نام فراگیر پیام نور بدون کنکور و انجام مراحل پذیرش فوق لیسانس، عکس پرسنلی خود را به صورت اسکن شده در سایت ثبت نام فراگیر پیام نور بدون آزمون بارگذاری کنند.

 

سریال ثبت نام آزمون ارشد فراگیر

کلیه داوطلبان و متقاضیان ثبت نام و پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس باید در مهلت و تاریخ ثبت نام فراگیر پیام نور جهت دریافت شماره سریال ثبت نام کارشناسی ارشد فراگیر پیام نور اقدامات لازم را انجام دهند.

حتماً می پرسید که چگونه می توانم شماره سریال ثبت نام را در زمان ثبت نام فراگیر پیام نور دریافت کنم؟

بعد از پرداخت هزینه درخواستی ثبت نام ارشد فراگیر به وسیله کارت های بانکی در زمان ثبت نام، می توانید شماره سریال ثبت نام را دریافت کنید.

ارائه فرم معدل جهت دانشجویان آخرین سال کارشناسی

گروهی از دانشجویانی که مشغول به تحصیل در آخرین سال از دوره کارشناسی خود هستند و تمایل به پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس و ثبت نام ارشد پیام نور را دارند باید میانگین کلیه واحدهای پاس شده را تا آخرین روز شهریور سال جاری در فرم مختص معدل وارد کنند و بعد از تأیید مرکز دانشگاهی محل تحصیل برگه را در نزد خود حفظ کنند.

 

دریافت تأییدیه متقاضیان دارای معلولیت از بهزیستی

در صورت معلول بودن داوطلب متقاضی ثبت نام ارشد پیام نور وی باید جهت تشکیل پرونده به سازمان بهزیستی مراجعه کند تا بند مرتبط با معلولیت برایش اعمال گردد.

 

اخذ تأییدیه مختص استفاده از دو سهمیه ایثارگران و رزمندگان

تمامی افراد داوطلبان مشمول دو سهمیه ایثارگران و رزمندگان لزوماً باید براساس موارد مندرج در دفترچه ارشد فراگیر پیام نور جهت اخذ تأییدیه سهمیه و یا دریافت کد پیگیری خود اقدامات لازم را از طریق ارگان های مربوطه انجام دهند.

شرایط ثبت نام جهت پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس
ثبت نام فراگیر در گرو داشتن شرایط لازم برای پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس است.

در واقع، کلیه داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام با دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته از شرایط در نظر گرفته شده جهت ثبت نام مطلع شوند.

 

شرایط عمومی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
نداشتن فساد اخلاقی

اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی

داشتن توانایی جسمانی کافی متناسب با رشته مورد انتخابی

نداشتن عناد با جمهوری اسلامی

 

شرایط اختصاصی ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
داشتن مدرک کارشناسی که به تائید وزارت علوم رسیده باشد

دانشجویان سال آخر کارشناسی مدرک خود را باید تا 30 بهمن دریافت کرده باشند.

 

شرایط نظام وظیفه برای پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور
براساس شرایطی که برای ثبت نام ارشد پیام نور مشخص شده است معافیت تحصیلی برای دانشجویان صورت نپذیرفته و داوطلبان آقا باید وضعیت نظام

وظیفه خود را مشخص نمایند.

سازمان سنجش جدول وضعیت نظام وظیفه را جهت اطلاع بیشتر دانشجویان در دفترچه راهنمای آزمون منتشر کرده است. بر طبق جدول زیر در صورتی که متقاضیان یکی از این شرایط را داشته باشند می توانند در ارشد فراگیر پیام نور شرکت نمایند.

کد وضعیت
شرح وضعیت نظام وظیفه
1
داشتن کارت پایان خدمت هوشمند
2
داشتن کارت معافیت دائم هوشمند
3
افرادی که متولد سال 1354 یا قبل از آن هستند به شرط عدم تغییر سن
4
فارغ التحصیل مقطع کارشناسی دارای برگ آماده به خدمت بدون مهر غیبت که زمان پذیرش و قبولی قطعی وی قبل از تاریخ اعزام به خدمت مندرج در برگ اعزام باشد.
5
دانشجوی سال آخر کارشناسی که حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 99 در سنوات مجاز تحصیلی فارغ التحصیل شود (فاقد غیبت سربازی).
6
داوطلبی که در سنوات مجاز تحصیلی در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده و از زمان فراغت از تحصیل تا زمان پذیرش و شروع به تحصیل مقطع کارشناسی ارشد بیش از یک سال سپری نشده و وارد غیبت نشده باشد .
7
کارکنانی که متعهد به خدمت در وزارتخانه ها و سازمان ها هستند (فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و یا کارشناسی ارشد)
8
کارکنان پایور و کارکنانی که در نیروهای مسلح شاغل هستند.
9
طلاب علوم دینی دارای مدرک کارشناسی که موفق به دریافت معافیت تحصیلی از حوزه های علمیه معتبر شده اند.
10
مشمولان دارای برگه معافیت موقت هولوگرام دار بدون غیبت
11
سربازان در حال خدمت در نیروهای مسلح و سایر نهادها که فارغ التحصیل مقطع کارشناسی هستند و فاقد غیبت قبل از اعزام می باشند. 
12
دانشجویان انصرافی دانشگاه ها که در سقف مجاز سنوات تحصیلی انصراف داده و از زمان انصراف تا پذیرش آن ها بیش از یک سال سپری نشده باشد.
شیوه پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس
آیا می دانید نحوه پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس چگونه است؟

در زمان پذیرش فراگیر پیام نور فوق لیسانس برای قبولی شما بیست درصد معدل دوره کارشناسی و هشتاد درصد هم نمره آزمون در نظر گرفته می شود.

مورد دیگر این که، در صورتی که فرد دانش آموخته دوره کارشناسی پیوسته باشد معیار و ملاک معدل کارشناسی و کاردانی وی است.

درج میانگین نمره های اخذ شده داوطلبان سال آخر مقطع کارشناسی تا آخرین روز شهریور سال جاری در فرم ثبت نام نیز ملاک دیگری برای پذیرش داوطلبان به شمار می رود.

 

لیست رشته های ارشد فراگیر پیام نور
برای انجام ثبت نام ارشد فراگیر باید در مهلت در نظر گرفته شده برای ثبت نام و قبل از هر گونه اقدامی برای ثبت نام در سایت، نسبت به شناخت لیست رشته های ارشد فراگیر اقدام کنید.

آیا امکان گذراندن دوره های آمادگی آزمون ارشد فراگیر پیام نور وجود دارد؟
یکی از سؤالاتی که معمولاً‌ داوطلبان مایل به شرکت و ثبت نام ارشد فراگیر از ما می پرسند این است که آیا قبل از برگزاری آزمون ارشد فراگیر امکان شرکت در کلاس های مختلف برای آمادگی بیشتر را دارم یا خیر؟

بله این امکان برای شما دوستان عزیز وجود دارد که می توانید نهایت بهره را از آن ها ببرید.

کلاس هایی که می توانید با حضور در آن ها با سؤالات آزمون ارشد فراگیر پیام نور آشنایی لازم را پیدا کنید و با فوت و فن پاسخگویی به سؤالات نیز آشنا شوید.

مشاوره تلفنی قبل از پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور
هر ساله تعداد زیادی از افراد اقدام به پذیرش در ارشد فراگیر پیام نور می کنند و با خیل زیادی از سوالات پیرامون این مورد مواجه می شوند، در ادامه به رایج ترین نکاتی که باید در زمان پذیرش در فراگیر پیام نور به آن توجه داشته باشید خواهیم پرداخت

 منابع فراگیر پیام نور همان دروس ترم اول فوق لیسانس می باشد که دانش پذیر در صورت ثبت نام در این مقطع و در این دانشگاه باید اقدام به پاس کردن این منابع درسی نماید.
توجه داشته باشید که انتخاب رشته ارشد پیام نور همزمان با زمان ثبت نام در این مقطع در این دانشگاه صورت می گیرد.
توجه داشته باشید که شهریه ارشد فراگیر پیام نور ممکن است نسبت به برخی از دانشگاه های غیر روزانه کمتر باشد.
توجه داشته باشید که ثبت نام در دانشگاه های پیام نور برای تحصیل در مقطع ارشد متقاضیان زیادی دارد و برای پذیرفته شدن باید برنامه ریزی دقیقه برای ثبت نام داشت.
 

آخرین اخبار پیرامون ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور
اگر قصد ثبت نام در ارشد پیام نور را دارید به شما توصیه می کنیم تا همواره با همراهی پایگاه های خبری دانشگاه های پیام نور از اخبار ثبت نامی در این مقطع اطلاع کسب نمایید، در ادامه دو مورد از آخرین اخبار پیرامون ثبت نام فراگیر پیام نور را برای شما شرح خواهیم داد:

 

6 اسفند 1401

به احتمال قوی و در صورت موافقت سازمان سنجش مهلت پذیرش در ارشد پیام نور تا ۲۵ همین ماه تمدید خواهد شد.

30 بهمن 1401

زمان پذیرش فراگیر پیام نور اعلام شد و متقاضیان تحصیل در این مقطع از ۱۰ اسفند ماه تا ۲۰ اسفند ماه می توانند اقدام ثبت نام نمایند.

16 آذر 1401

در صورت موافقت سازمان سنجش امکان ثبت نام در این مقطع تا آخر آدر ماه امکان پذیر خواهد بود.

1 آذر 1401

طبق اعلام رئیس دانشگاه های پیام نور دانشجویان متقاضی می توانند از ۵ آذر ماه برای ثبت نام در ارشد فراگیر این دانشگاه ها اقدام نمایند.

خلاصه مطلب

ثبت نام ارشد فراگیر پیام نور از جمله مواردی می باشد که هر ساله افراد زیادی مشتاق به انجام آن هستند، همین مسئله هم موجب به این شده تا افرادی که قصد انجام این کار را دارند همواره با پرسش های پر تعداد و متعددی برای انجام این کار مواجه باشند.

به مانند باقی فرایند های ثبت نامی افراد برای تکمیل کردن فرایند ثبت نام برای ورود به مقطع ارشد در دانشگاه پیام نور هم باید دارای دو دسته از شرایط عمومی و اختصاصی باشند، افراد در صورت دارا بودن این دو دسته از شرایط با داشتن مدارک مورد نیاز می توانند اقدام به پذیرش در ارشد دانشگاه های پیام نور نمایند.

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۷:۰۳ توسط:امید موضوع: نظرات (0)