sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

ثبت نام آزمون مدارس سمپاد

 سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) از طریق برگزاری یک آزمون ورودی، دانش آموزان پرتلاش و دارای بهره هوشی بالا را با هدف شکوفا کردن استعدادهای آن ها جذب می نماید. بنابراین علاقه مندان به تحصیل در این مدارس باید در موعد مقرر نسبت به ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان اقدام کنند.فرآیند نام نویسی آزمون مدارس تیزهوشان در هر دو پایه ششم به هفتم و نهم به دهم به صورت اینترنتی انجام می گیرد. بنابراین دانش آموزان پایه های مذکور می بایست با مراجعه به سامانه مربوطه و دریافت دفترچه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان از شرایط تعیین شده اطلاع یافته و سپس اقدامات لازم برای نام نویسی خود را به انجام برسانند. فراموش نکنید که داشتن رمز همگام لازمه نام نویسی در سایت مربوطه می باشد.

معرفی سایت ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان
همان طور که اشاره شد، ثبت نام آزمون تیزهوشان ششم ابتدایی و آزمون پایه نهم از متوسطه دوره اول از طریق یک سامانه واحد انجام می شود.

شماره 1: این قسمت مخصوص محصلین پایه ششمی است که می خواهند برای پایه هفتم در مدارس تیزهوشان پذیرفته شوند در نتیجه با انتخاب این گزینه برای نام نویسی خود در آزمون ششم به هفتم اقدام خواهند کرد.
شماره 2: دانش آموزانی که خواهان ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم هستند می توانند با کلیک بر روی این بخش به انجام عملیات مورد نظر خود بپردازند.
شماره 3: با ورود به هر یک از آیکون های 1 یا 2 به این صفحه منتقل حواهید شد و در صورتی که رمز عبور خود را فراموش کرده باشید با ورود به قسمت شماره 3 خواهید توانست به بازیابی آن بپردازید.
شماره 4: پس از وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود با فشردن این گزینه می توانید به صفحه کاربری خود وارد شده و عملیات مورد نظر خود را انجام دهید.
شماره 5: همچنین در این بخش آخرین اطلاعیه های مربوط به آزمون تیزهوشان اعم از ثبت نام، برگزاری، اعلام نتایج و… قرار خواهد گرفت که با انتخاب هر کدام از جملات می توانید از جزئیات اخبار آگاه شوید.
همچنین هزینه این آزمون نیز از طریق سایت مذکور پرداخت خواهد شد که در ادامه به این موضوع بیشتر پرداخته شده است. البته خدمات این سایت تنها محدود به فرآیند ثبت نام و پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تیزهوشان نمی شود، بلکه داوطلبان می توانند در موعد مقرر با مراجعه مجدد به سامانه مربوطه، کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1401 – 1402 خود را دریافت نمایند. همچنین نتایج آزمون نیز به صورت اینترنتی و از طریق این سامانه اعلام می گردد.

 
 
راهنمای ثبت نام در آزمون مدارس تیزهوشان
داوطلبانی که قصد ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان نهم به دهم یا ششم به هفتم را دارند، می بایست به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش مراجعه نموده و مطابق مراحل ذیل نسبت به نام نویسی کنند.

در ابتدا به سایت Azmoon.medu.ir مراجعه کرده و یکی از دو گزینه “سمپاد پایه هفتم” یا “سمپاد پایه دهم” را انتخاب نمایید.
سپس اطلاعات خواسته شده اعم از کد ملی و رمز ورود همگام خود را در کادرهای مربوطه درج نموده و در آخر گزینه “ورود” را برگزینید.
حالا باید نقش خود را به عنوان دانش آموز انتخاب کرده وعنوان سازمان (محل تحصیل کنونی) را نیز در کادر مربوطه وارد نمایید سپس بر روی کلید “تایید” فشار دهید.
در این بخش بر روی گزینه “استعداد های درخشان پایه هفتم” و یا “استعداد درخشان پایه دهم” کلیک کنید.
پس از انتقال به صفحه بعد که محتوی متن یک تعهد نامه می باشد، به مطالعه شرایط و ضوابط عنوان شده بپردازید و چنانچه مورد تایید شما واقع شد، پس از فعال نمودن تیک مربوطه دکمه “ذخیره و بعدی” را بفشارید.
در این بخش به تکمیل اطلاعات شخصی خود مطابق با تصویر زیر در کادر های مربوطه مطابق تصویر زیر بپردازید.
حال لازم است ادامه فرم تقاضانامه ثبت نام را تکمیل نمایید. در صورت داشتن خواهر و برادر همزاد، شرکت کننده در این آزمون باید پس از انتخاب گزینه 11، کد ملی خواهر یا برادر دوقلو یا چندقلو خود را ثبت کند. همچنین اطلاعات قسمت های 16 تا 20 (در تصویر زیر) به صورت خودکار نمایش داده خواهد شد. دقت داشته باشید که امکان ویرایش برای دانش آموز وجود نخواهد داشت. پس از پر نموندن کادر های 21 تا 24 و با کلیک بر روی گزینه “ذخیره و بعدی” به گام بعدی هدایت می شوید.
در ادامه باید اطلاعات مهم دیگری همچون آدرس محل سکونت، پست الکترونیکی و معدل سالانه را درج نموده و فایل عکس پرسنلی خود را با رعایت مشخصات ذکر شده در سامانه بارگذاری نمایید. توجه داشته باشید هرگونه اختلال در آپلود عکس می تواند باعث بروز مشکل در روند نام نویسی گردد. در صورتی که اطلاعات وارد شده مورد تایید شما می باشد، گزینه “ذخیره و بعدی “را فشار دهید.
حال بایستی مشخصات مربوط به مدارس استعداد درخشان مورد نظر را وارد نمایید، سپس بر روی گزینه “ذخیره و بعدی” کلیک نمایید.
در نهایت، پس از فشردن گزینه “تأیید صحت اطلاعات” وارد شده و انتخاب دکمه “ذخیره و بعدی”، رسید اولیه ثبت نامی مانند تصویر زیر توسط سامانه در اختیار شما قرار داده می شود.
لازم به ذکر است که پرداخت هزینه ثبت نام در آزمون تیزهوشان در حین تکمیل فرم نام نویسی امکان پذیر نیست و افراد می توانند در مهلت تعیین شده جداگانه بعد از بازه زمانی ثبت نام، نسبت به واریز وجه لازم از طریق کارت بانکی خود به صورت اینترنتی اقدام نمایند. همچنین محصلان توجه داشته باشند که در صورت عدم واریز وجه مورد نیاز، امکان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون تیزهوشان 1401- 1402 را نخواهند داشت.

نحوه دریافت رمز همگام ورود به سایت ثبت نام مدارس تیزهوشان
دانش آموزان برای ورود به صفحه ثبت نام در سایت مربوطه نیاز به رمز ورود همگام خواهند داشت. برای دریافت رمز ورود همگام ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان می بایست به مدرسه و یا سازمان آموزش و پرورش منطقه (بخش فناوری اطلاعات) مراجعه کنید. نکته قابل ملاحظه ای که وجود دارد این است که تنها راه دریافت رمز همگام مراجعه حضوری می باشد و هیچ راه الکترونیکی و غیر حضوری برای انجام این امر وجود ندارد.
سوالات متداول
1- واریز هزینه ثبت نام دانش آموزان پایه ششم به هفتم در مدارس تیزهوشان از طریق کدام سایت انجام می گیرد؟
برای انجام این فرآیند می بایست به درگاه ورود به آزمون های وزارت آموزش و پرورش مراجعه نمود.

2- داوطلبان پایه نهم به دهم از طریق کدام سایت باید هزینه ثبت نام خود در مدارس تیزهوشان را پرداخت نمایند؟
ثبت نام مدارس تیزهوشان نهم به دهم و تمامی فرآیندهای مربوط به آن مانند پرداخت هزینه از طریق سایت azmoon.medu.ir صورت می گیرد.

3- دانش آموزان چگونه می توانند رمز ورود همگام خود را برای ثبت نام اینترنتی آزمون مدارس تیزهوشان 1401 - 1402 دریافت کنند؟
این رمز باید با مراجعه به مدیر مدرسه و یا معاون آموزش منطقه دریافت شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۰:۳۸ توسط:امید موضوع: نظرات (0)