sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

قبولی درآزمون تیزهوشان ونمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان از جمله مدارسی هستند که به لحاظ سطح علمی در درجه بالایی نسبت به مدارس معمولی قرار دارند. هدف مهم این دسته از مدارس این است که از استعدادها و قدرت تفکر دانش آموزان به بهترین نحو ممکن استفاده کنند. مدارس تیزهوشان و نمونه دولتی در سال های اخیر بسیار مورد توجه دانش آموزان و والدین آن ها قرار گرفته از این رو هر ساله داوطلبان زیادی سطح علم و دانش خود را در آن محک می زنند و با یکدیگر برای تحصیل در این مدارس به رقابت می پردازند.

همانطور که می دانید دانش آموزان استرس بسیار زیادی برای شرکت در این آزمون ها را دارند لذا داوطلبان می توانند با روش های درست درس خواندن و همچنین یادگیری نحوه درست تست زدن درصد قبولی خود را بالا ببرند. لازم به ذکر است که آزمون های تیزهوشان و نمونه دولتی پایه نهم به دهم به صورت هماهنگ کشوری و در قالب یک آزمون برگزار می شود.

ادغام آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی 1400 – 1401
همانطور که می دانید در گذشته آزمون های نمونه دولتی و استعدادهای درخشان به صورت جداگانه در زمان های مشخص شده انجام می گرفت، همچنین علاوه بر اینکه زمان آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی به صورت مجزا برگزار می شد، بلکه منابع آزمون و سوالات آزمون آن ها نیز بایکدیگر تفاوت داشت اما از سال 97 برای کاهش استرس دانش آموزان، آزمون تیزهوشان و نمونه دولتی با یکدیگر ادغام شده، به عبارت دیگر یک آزمون برای پذیرش در هر دو مدرسه برگزار می شود.

با توجه به اینکه هر ساله میانگین داوطلبان آزمون مدارس نمونه دولتی 350 هزار نفر بوده که از این تعداد 50 هزار نفر در آزمون ورودی مورد پذیرش قرار می گیرند و میانگین داوطلبان مدارس تیزهوشان (استعداد های درخشان) 250 هزار نفر بوده و از این تعداد فقط 15 هزار نفر در این آزمون پذیرفته می شوند متوجه این موضوع می شویم که رقابت در بین دانش آموزان بسیار سخت خواهد بود که این موضوع باعث می شود، دانش آموزان استرس بسیار زیادی برای شرکت در آن داشته باشند. برای کاهش استرس و اضطراب دانش آموزان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی و ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان ادغام شده و آزمون آن ها به صورت مشترک و هماهنگ در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

همچنین در سال های گذشته منابع و سوالات آزمون استعدادهای درخشان و نمونه دولتی با یکدیگر فرق داشت اما از سال 97 با ادغام شدن این آزمون ها منابع و سوالات آن ها مشترک خواهد بود در ادامه این مطلب به منابع آزمون و نحوه نمره دهی آن خواهیم پرداخت.

آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان در زمان مقرر به صورت هماهنگ کشوری برگزار خواهد شد. دانش آموزان بعد از شرکت در این آزمون بی صبرانه منتظر اعلام نتایج می باشند تا نتیجه تلاش خود را ببینند. نتایج آزمون مدارس تیزهوشان و نتایج آزمون مدارس نمونه دولتی حدودا یک الی یک ماه و نیم بعد یعنی اواسط تیر ماه مشخص می شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۲:۵۸ توسط:امید موضوع: نظرات (0)