sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

زیرگروه های کنکورزبان 1401

کنکور سراسری 1401 زبان های خارجی متشکل از 4 زیرگروه بوده که هر کدام از آن ها دارای رشته های متفاوتی می باشند. در واقع هر زیرگروه، شامل برخی رشته های دانشگاهی است که داوطلب می تواند با توجه به رتبه اکتسابی خود، یکی از آن ها را انتخاب کند.

 


پس از اعلام نتایج کنکور، کارنامه ای برای شرکت کنندگان صادر می شود که حاوی رتبه و تراز آن ها در هر زیرگروه است. بنابراین داوطلبان جهت انتخاب رشته کنکور زبان انگلیسی، باید به این موضوع دقت داشته باشند که در کدام زیرگروه رتبه بهتری به دست آورده اند تا بتوانند رشته هایی که شانس قبولی بیشتری در آن ها دارند، انتخاب کنند. جهت آشنایی با زیرگروه های کنکور زبان های خارجی 1401، می توانید تا پایان این مقاله، ما را همراهی نمایند.

ضرایب دروس عمومی و اختصاصی کنکور زبان های خارجی 1401
سوالات کنکور منحصرا زبان، به دو بخش عمومی و اختصاصی تقسیم می شوند که قسمت عمومی آن در تمامی زیر شاخه ها، هم از لحاظ ضریب و هم از لحاظ مواد آزمون مشابه سایر گروه های آزمایشی می باشد. 

ضرایب دروس عمومی در کنکور سراسری زبان های خارجی 1401
عنوان دروس
ضرایب
فارسی
4
فرهنگ و معارف اسلامی
3
زبان عربی
2
زبان خارجی
2
ضرایب دروس تخصصی در کنکور سراسری زبان های خارجی 1401
زیرگروه
عنوان دروس
ضرایب
زیرگروه یک
زبان تخصصی انگلیسی
4
زیرگروه دو
زبان تخصصی آلمانی
4
زیرگروه سه
زبان تخصصی فرانسه
4
زیرگروه چهار
زبان خارجی
4

 

همان طور که مشاهده می کنید، مواد آزمون و ضرایب زیرگروه های کنکور زبان با یکدیگر متفاوتند، چرا که لازمه پذیرش در برخی رشته ها داشتن پیش نیازهای مرتبط می باشد. به عنوان مثال داوطلبی که تنها به زبان انگلیسی تسلط دارد، نسبت به کسی که علاوه بر زبان انگلیسی در زبان فرانسه نیز دارای مهارت است، شانس کمتری برای قبولی در رشته های مربوط به زبان فرانسه خواهد داشت. توصیه می کنیم که قبل از برنامه ریزی برای کنکور زبان های خارجی، حتما ضرایب دروس در 4 زیرگروه آن را بررسی کرده تا متناسب با آن ها برای هر درس زمان بندی مناسبی داشته باشید. اطلاع از ضرایب و رشته های ارائه شده هر زیرگروه، باعث می شود که برنامه ریزی درسی دقیق تری بچینید.

رشته های تحصیلی زیرگروه های کنکور زبان های خارجی 1401
زیرگروه های زبان خارجه شامل یک سری رشته های دانشگاهی است که داوطلب با انتخاب آن ها، می تواند وارد دوره دانشجویی گردد. بنابراین توصیه می شود که ابتدا هدف خود و یا همان رشته دلخواه را مشخص کنید و پس از اطلاع از ضرایب و مواد آزمون، متناسب با آن ها یک برنامه ریزی کنکور منحصرا زبان تهیه نمایید. به همین شیوه می توانید با آمادگی بیشتری در جلسه کنکور حضور پیدا کنید و شانس قبولی خود را افزایش دهید.

رشته های تحصیلی زیرگروه های رشته زبان های خارجی
زیرگروه
رشته های تحصیلی
زیرگروه 1
مقطع کارشناسی: آموزش زبان انگلیسی، زبان و ادبیات انگلیسی، مترجمی زبان انگلیسی
مقطع کاردانی: کاردانی آموزش زبان انگلیسی، کاردانی مترجمی زبان انگلیسی
زیرگروه 2
مقطع کارشناسی: زبان و ادبیات آلمانی
زیرگروه 3
مقطع کارشناسی: زبان و ادبیات فرانسه
زیرگروه 4
مقطع کارشناسی: زبان ایتالیایی، زبان چینی، زبان روسی، زبان و ادبیات اردو، زبان و ادبیات ارمنی، زبان و ادبیات اسپانیایی، زبان و ادبیات ترکی استانبولی، زبان و ادبیات ژاپنی
اگر شما هم جزو داوطلبان کنکور سراسری 1401 هستید، قبل از هر گونه اقدامی، از ضرایب و رشته های گروه آزمایشی زبان های خارجی مطلع شده و پس از آن برنامه ریزی درسی خود را تنظیم کنید. برای موفقیت در آزمون مذکور، در کنار برنامه ریزی اصولی از منابع کنکور منحصرا زبان استفاده نمایید.

سوالات متداول
1- کنکور زبان های خارجی 1401 چند زیرگروه دارد؟

این گروه آزمایشی دارای 4 زیرگروه می باشد.

2- اطلاع از ضرایب و زیرگروه های کنکور زبان های خارجی دارای چه مزایایی است؟

مطلع شدن از زیرگروه ها و ضرایب دروس کنکور زبان باعث می شود که هدف گذاری و برنامه ریزی اصولی داشته باشید.

3- آیا ضرایب دروس عمومی در زیرگروه های کنکور زبان های خارجی 1401 متغیر است؟

خیر، دروس عمومی در زیرگروه های کنکور زبان های خارجی و سایر گروه های آزمایشی یکسان می باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۸:۴۶ توسط:امید موضوع: نظرات (0)