sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

زیرگروه های کنکورهنر 1401

داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور هنر را دارند، مانند تمامی داوطلبان رشته های نظری باید نسبت به دروس امتحانی و زیرگروه های مختلف این دو رشته آگاه باشند. در واقع زیرگروه ها، تمامی رشته های دانشگاهی را در بر می گیرند. اما چرا همه رشته ها در یک زیرگروه جای نمی گیرند؟ مواد اختصاصی گروه های آزمایشی مختلف، مشخص است. اما ضرایبی که برای آن ها در نظر گرفته می شوند، نمی توانند برای همه رشته های دانشگاهی یکسان باشند. بنابراین چند زیرگروه، تعریف شده که ضریب هر درس در آن ها متفاوت می باشد.

 


ضرایب دروس عمومی و اختصاصی گروه آزمایشی هنر 1401
لازم است پیش از شرکت در آزمون هنر، زیرگروه های آن را به طور کامل بررسی کرده تا بدانید جهت قبولی در رشته مورد علاقه خود چه میزان وقت باید برای هر یک از مواد امتحانی در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن میزان اهمیت دروس مختلف، می توانید برنامه ریزی کنکور هنر را به اصولی ترین شکل ممکن انجام دهید.
سوالات کنکور سراسری گروه آزمایشی هنر، به دو قسمت عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. ضرایب و مواد امتحانی دروس عمومی که برای تمام گروه های آزمایشی یکسان بوده و به شرح زیر می باشند.

دروس عمومی و ضرایب آن ها در کنکور سراسری 1401مواد آزمونضریبمواد آزمونضریبزبان و ادبیات فارسی4زبان عربی2فرهنگ و معارف اسلامی3زبان خارجی2

همان طور که اشاره کردیم، زیرگروه ها جهت تعیین میزان اهمیت دروس برای رشته مورد علاقه شما تعریف می شوند. زیرا ضرایب دروس در هر زیرگروه، با دیگری متفاوت است. از این رو رشته های ارائه شده در دانشگاه ها، به چند دسته تقسیم می گردند. جدول زیر، بیانگر ضریب دروس آزمون هنر می باشد.

ضرایب دروس گروه آزمایشی هنر در کنکور سراسری 1401عنوان درسزیرگروه 1زیرگروه 2زیرگروه 3زیرگروه 4زیرگروه 5درک عمومی هنر43333درک عمومی ریاضی – فیزیک13111ترسیم فنی12211خلاقیت تصویری و تجسمی44221خلاقیت نمایشی11141خلاقیت موسیقی11114خواص مواد11111

رشته های دانشگاهی گروه آزمایشی هنر 1401
زمانی که نتایج کنکور اعلام می شود، داوطلبان می توانند رتبه و تراز خود را در تمام زیرگروه های رشته امتحانی مشاهده کنند. متقاضیان جهت انتخاب رشته کنکور هنر باید زیرگروهی که رتبه بهتری در آن کسب کرده اند را در نظر گرفته و رشته های موجود در آن را بررسی کنند. سپس بر حسب علاقه و شانس قبولی می توانند لیستی از انتخاب های خود را تهیه نموده و در موعد مقرر آن را در سایت ثبت نام کنکور سراسری به ثبت برسانند.

رشته های تحصیلی زیرگروه های رشته هنر 1401زیرگروهرشته های تحصیلیزیرگروه 1مقطع کارشناسی: آموزش ارتباط تصویری، ارتباط تصویری، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی، چاپ، صنایع دستی، طراحی پارچه، طراحی و ساخت طلا و جواهر، طراحی صحنه، طراحی لباس، عکاسی، فرش، کتابت و نگارگری، مجسمه سازی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای صناعیمقطع کاردانی: کاردانی عکاسی خبری، کاردانی فرش دستباف، کاردانی گرافیک، کاردانی گرافیک رایانه، کاردانی هنر سفالگری، کاردانی هنرهای تجسمی، کاردانی هنرهای سنتیزیرگروه 2مقطع کارشناسی: باستان شناسی، طراحی صنعتی، مرمت بناهای تاریخی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، هنر اسلامیمقطع کاردانی: کاردانی باستان شناسی، کاردانی طراحی صنعتیزیرگروه 3مقطع کارشناسی: مرمت آثار تاریخی، موزهمقطع کاردانی: کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی، کاردانی موزهزیرگروه 4مقطع کارشناسی: ادبیات نمایشی، بازیگری، سینما، کارگردانی تلویزیون، نمایش عروسکیمقطع کاردانی: کاردانی انیمیشن، کاردانی هنرهای نمایشیزیرگروه 5مقطع کارشناسی: آهنگ سازی، موسیقی نظامی، نوازندگی موسیقی ایرانی، نوازندگی موسیقی جهانی

پیشنهاد می کنیم ابتدا زیرگروهی که رشته مورد علاقه شما در آن قرار دارد را یافته و بررسی کنید که کدام دروس از اهمیت بیشتری برخوردارند. سپس یک برنامه هدفمند برای خود تهیه کنید. در این راستا می توانید بر روی لینک منابع کنکور هنر کلیک کرده، بهترین منابع کمک آموزشی را شناسایی نموده و خود را برای شرکت در آزمون سراسری سال جاری آماده سازید.

سوالات متداول
1- گروه آمایشی هنر در کنکور سراسری دارای چند زیرگروه است؟

این گروه دارای 5 زیرگروه می باشد که در هر زیرگروه رشته های مختلفی جای گرفته اند.

2- در زیرگروه 1 گروه آمایشی هنر رشته ها در چه مقطعی ارائه می شوند؟

در این زیرگروه رشته ها در مقطع کارشناسی ارائه می شوند.

3- درس درک عمومی هنر در کدام یک از زیرگروه های رشته هنر دارای بیشترین ضریب می باشد؟

این درس در زیرگروه 1 بیشترین ضریب را دارد


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۲۴:۴۰ توسط:امید موضوع: نظرات (0)