sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

منابع درس ترسیم فنی کنکور

درس ترسیم فنی یکی از درس ‌های کنکور هنر است. در این درس بیست سوال مطرح می ‌شود که نیمی از آن ‌ها مربوط به مباحث هندسی و نیمی

 


 دیگر آن‌ ها مربوط به سوال های ترسیم است. داوطلبان با انتخاب مناسب ‌ترین منابع درس ترسیم فنی کنکور و انتخاب روش ‌های مطالعه صحیح

 می‌ توانند در این درس نتیجه بگیرند.

یکی از درس ‌های دفترچه کنکور هنر، ترسیم فنی است. این درس در کنکور دارای بیست سوال است و در زیر گروه دو و سه دارای ضریب

 بیشتری است. درس ترسیم فنی، درباره‌ مباحث هندسه و ترسیمات مربوط به این مباحث است. این درس جزو درس ‌هایی است که اگر داوطلبان

 زمان مناسبی را برای آن صرف کنند، می ‌توانند نتیجه خوبی در این درس بدست بیاورند. ترسیم فنی جزو درس ‌هایی است که هم دارای

 مباحث محاسباتی و هم دارای سوال‌ های مفهومی است.

داوطلبان برای نتیجه گرفتن در این درس، باید مباحث را به ‌صورت کاملا مفهومی مطالعه کنند. سوالات مربوط به این درس از دوازده مبحث

 مختلف مطرح می ‌شوند که داوطلبان می‌ توانند با توجه به نقاط ضعف و قوت خود این مباحث را مطالعه کنند. در ادامه این مقاله مطالب زیادی

 درباره منابع این درس و نحوه‌ صحیح مطالعه‌ آن شرح داده شده ‌است.

منابع درس ترسیم فنی کنکور هنر
همان ‌طور که در قسمت قبلی مقاله به آن اشاره شد، درس ترسیم فنی جزو درس‌ هایی است که معمولا سوالات آن بر اساس مفاهیم مطرح می‌

 شود. به ‌همین دلیل دانش‌ آموزان باید توجه داشته باشند که حتما باید این درس را به صورت مفهمومی مطالعه کنند.

برای مطالعه مفهومی این درس، داوطلبان ابتدا باید به سراغ مطالعه کتاب‌ های وزارتی دبیرستان بروند. این کتاب ‌ها اصلی ‌ترین منابع طراحان برای طرح سوال های ترسیم فنی در کنکور سراسری هنر هستند. در صورتی‌ که داوطلبان می ‌خواهند نتیجه ‌ای مطلوب در این درس کسب کنند، ابتدا باید به کتاب ‌های وزارتی که همان کتاب های تحصیلی خودشان است، کاملا مسلط باشند. 

پس ‌از کسب تسلط در مباحث مربوط به کتاب های دبیرستان، داوطلبان برای تمرین بیشتر می ‌توانند به سراغ کتاب ‌های کمک ‌درسی مربوط به ترسیم فنی بروند. در رابطه با این درس منابع مختلفی در بازار وجود دارد که توسط موسسات آموزشی منتشر شده است. داوطلبان با بهره‌ گیری از یک کتاب کمک ‌درسی، می ‌توانند تسلط خوبی در این درس کسب کنند و در نهایت نتیجه خوبی بگیرند.

 منابع کمک ‌درسی از دو بخش تست و درس ‌نامه تشکیل‌ شده است. بخش درس ‌نامه این کتاب ‌ها می ‌تواند منبع آموزشی خوبی برای داوطلبان باشد و یادگیری آن ‌ها را در این درس کامل کند. داوطلبان پس ‌از خواندن و یادگیری مباحث ترسیم فنی، می‌ تواند از بخشی تست‌ های مربوط به کتاب ‌های کمک‌ درسی، تمرینات بیشتری را حل کنند.

انجام تست ‌های مختلف، کمک می ‌کند که داوطلبان تسلط بیشتری را در این درس بدست بیاورند. در ادامه منابع درس ترسیم فنی کنکور هنر معرفی شده اند.

کتاب ترسیم فنی و نقشه کشی هنرستان

علم مناظر و مرایا هنرستان

منابع کمک درسی که تمامی کتاب های کمک درسی که در این قسمت معرفی شده است دارای بخش تست و درسنامه هستند:

ترسیم فنی انتشارات کارنامه کتاب نوشته آذین پازوکی

کتاب آبی قلم چی ترسیم فنی

ترسیم فنی عمومی نوشته احمد تقی پور

ترسیم فنی انتشارات راه اندیشه نوشته حسین دشتستان

نحوه مطالعه منابع درس ترسیم فنی کنکور
برای نتیجه گرفتن در درس ترسیم فنی، بعد از انتخاب از مناسب ترین منابع کنکور سراسری هنر برای درس ترسیم، داوطلبان باید به‌ دنبال نحوه صحیح مطالعه این درس باشند. از آنجایی‌که ترسیم فنی یکی از درس‌ های مفهومی کنکور هنر است، شیوه صحیح مطالعه این درس بسیار مهم است و نقش بسزایی در نتیجه گرفتن داوطلبان می‌ گذارد.

این درس، دارای ماهیتی مفهومی است. در صورتی‌که داوطلبان دارای پایه‌ ریاضی قوی باشند، بهتر می ‌توانند در این درس نتیجه بگیرند. نیمی از سوالات ترسیم فنی بر اساس مسائل هندسی مطرح ‌شده است. برای پاسخ‌ گویی به این سوالات، داوطلبان حتما باید به کتاب ترسیم فنی و نقشه ‌کشی هنرستان به ‌صورت کامل مسلط باشند.

تسلط بر این کتاب، در صورتی میسر است که داوطلبان این کتاب را به‌ صورت کامل مطالعه کنند و بر تمام بخش‌ های آن مسلط شوند. پس‌ از تسلط بر بخش‌ های مختلف کتاب ترسیم فنی، داوطلبان باید به یک بانک تست مراجعه کنند و تست‌ های مختلفی را در رابطه با مباحث ترسیم فنی حل کنند.

پس‌ از حل تست‌ ها، داوطلب باید آن ها را بررسی کند و نکته هایشان را استخراج کنند و به ‌صورت جداگانه یادداشت کند.  این نکات در زمان جمع‌ بندی کنکور بسیار مفید هستند و به داوطلب برای جمع بندی و مرور کمک می‌ کنند.

 بخش دوم سوالات این درس، مربوط به ترسیم است. برای پاسخ گویی به این سوالات، داوطلبان باید کتاب  مناظر و مرایای هنرستان را مطالعه کنند. البته این کتاب جزو منابع کنکور سراسری هنر نیست اما تسلط بر آن، کار داوطلبان را بسیار راحت‌ تر می‌ کند.

دانش آموزان رشته هنر برای تسلط به مباحث مربوط به ترسیم نیز باید بعد از مطالعه‌ درس، به یک بانک تست مناسب مراجعه کنند و سؤالات مختلفی در رابطه با این مباحث حل کنند تا بتوانند به‌ صورت کامل به آن مسلط شوند. داوطلبان در هنگام حل تست ‌های مربوط به این درس، می ‌توانند برخی از سوالات را نشان ‌دار کنند تا در زمان جمع ‌بندی کنکور، از آن ها به‌ عنوان منبع مرور درس استفاده کنند.

مشاوره منابع درس ترسیم فنی کنکور
پس ‌از انتخاب مناسب ‌ترین منابع درس ترسیم فنی کنکور و انتخاب روش صحیح مطالعه درس، مسئله بعدی که در نتیجه گرفتن داوطلبان می ‌توانند موثر باشد، بهره ‌گیری از تجربیات یک مشاور با تجربه است. داوطلبان در ابتدای مسیر کنکور خود می ‌توانند به یک مشاور کارکشته مراجعه کرده تا از مسیر کلی کنکور هنر آگاه شوند.

یک مشاور مناسب می ‌تواند سختی ‌ها و دام‌ های این مسیر را به داوطلبان نشان دهد همچنین می‌ تواند از افت تحصیلی و کم شدن ساعت مطالعه داوطلب در طول سال تحصیلی نیز جلوگیری کند. یک مشاور  می ‌تواند روش های صحیح مطالعه هر درس و کنکوری درس خواندن همراه با بهترین منابع را نیز به دانش‌آموزان معرفی کند.

شرکت در آزمون‌ های آزمایشی مسئله دیگری است که می تواند برای داوطلبان کنکور هنر مفید باشد. داوطلبین با شرکت در این آزمون ‌ها، می ‌توانند شرایط جلسه‌ امتحان را چندین ‌بار تجربه کرده تا در روز کنکور مدیریت زمان در جلسه کنکور و مدیریت استرس را داشته باشند.

سوالات متداول
1- ✔️ منابع درس ترسیم فنی کنکور سراسری هنر چیست؟    

✔️ با توجه به متن مقاله، منابعی مانند ترسیم فنی انتشارات کارنامه و کتاب آبی قلم چی ترسیم فنی و ... از منابع خوبی برای این درس می باشند. منابع بیشتر در متن مقاله ارائه شده است.

2- ✔️ نحوه مطالعه منابع درس ترسیم فنی کنکور هنر به چه صورتی است؟    

✔️ با توجه به متن مقاله، داوطلبان باید برنامه ریزی مناسب کنکوری، تسلط بر مطالب درسی و دیگر موارد ذکر شده در متن مقاله را به عنوان نحوه مطالعه این درس داشته باشند.

3- ✔️ یکی از مهم ترین موارد موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری هنر چیست؟

✔️ با توجه به متن مقاله، داوطلبان می توانند برای موفقیت بهتر در کنکور سراسری هنر، از مشاوران با تجربه کنکور سراسری در مسیر خود کمک گرفته و با استفاده از تجربه آنان در این مسیر به موفقیت نزدیک تر شوند. 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۱۳ توسط:امید موضوع: نظرات (0)