sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

هزینه تحصیل درآلمان

هزینه تحصیل در آلمان و بررسی شرایط آن
 
هزینه تحصیل در آلمان ، شرایط سنی تحصیل در آلمان و همچنین هزینه زندگی دانشجویی در آلمان در این نوشتار مورد بررسی و تحصیل علمی قرار خواهد گرفت. هزینه تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف تحصیلی چقدر است؟ هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان چقدر است؟ شرایط کار ضمن تحصیل در آلمان و کاریابی پس از آن برای دانشجویان چگونه است؟ در نوشتار هزینه تحصیل در آلمان برآنیم که با استفاده از منابع قوی ، تمامی اطلاعاتی که شما سروران در این باره نیازمند آن هستید را خدمت شما سروران ارائه نماییم. کشور آلمان را به نوعی می توان موتور اقتصاد اروپا تلقی نمود. به سبب وجود صنایع متعدد که البته با قدرت مشغول به کار هستند کشور آلمان مقصد مهاجران بسیاری می باشد. یکی از عواملی که آلمان را مورد توجه مهاجران قرار می دهد و علاقمندان بسیار تمایل دارند در این کشور اقامت داشته باشند و حتی موفق به اخذ پاسپورت و شهروندی آن شوند، امکان کاریابی برای نیروهای متخصص در زمینه های فنی است. وجود صنایع متعدد که در حال توسعه و پیشرفت هم هستند از آلمان کشور نیازمند نیروی کاری ساخته به طوری که این کشور در رشته های فنی بسیاری بحران نیروی کاری دارد. اگر تمایل دارید در این زمینه اطلاعات تکمیلی دریافت کنید سه راه پیش روی شما خواهد بود:
هزینه تحصیل در آلمان و شرایط عمومی
 
هزینه تحصیل در آلمان در مدارس
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی
 
شرایط و هزینه تحصیل در فاخ هوخ شوله ها در آلمان و اتریش
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری
 
هزینه تحصیل در آلمان به همراه بورسیه تحصیلی
 
هزینه تحصیل در آلمان و هزینه زندگی در آلمان
 
هزینه تحصیل در آلمان و کار دانشجویی
 
هزینه تحصیل در آلمان و بررسی ویزای همراه
 
هزینه تحصیل در آلمان و معرفی دانشگاه های برتر
 
هزینه تحصیل در آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان
 
هزینه تحصیل در آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل
 
هزینه تحصیل در آلمان و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل
 
هزینه تحصیل در آلمان و سخن پایانی
هزینه تحصیل در آلمان و شرایط عمومی
 
آلمان کشوری صنعتی واقع در قلب اروپای غربی می باشد. این کشور به واسطه صنایع بسیاری که در کلیه زمینه ها دارد لقب بزرگترین اقتصاد ملی در اروپا را تصاحب نموده است. وجود بازار اقتصادی مملو از نیروی مجرب کاری، نرخ پایین فساد، خلاقیت و فناوری بسیار پیشرفته از این کشور یک ابر قدرت اقتصادی ساخته است به صورتی که در بین چهار تولید کننده اول جهان قرار دارد. نظام آموزشی در آلمان بسیار پرقدرت است، چنانکه در زمینه های علمی دارای دستاوردها بسیاری است و بخشی از اقتصاد آلمان را با دستاوردهای علمی پوشش می دهد. یکی از مواردی که دولت آلمان توجه ویژه ای به آن دارد سطح آموزش و پرورش از همان سال های ابتدای تحصیل است.
پایتخت و بزرگترین شهر آلمان ، شهر برلین است. نظام سیاسی آلمان فدرال دموکراتیک است و این کشور دارای 16 ایالت است و در کنار برلین شهرهای فرانکفورت، مونیخ و هامبورگ شهرهای مهم این کشور تلقی می شوند. جالب است بدانید کشور آلمان ثروتمند ترین کشور در اتحادیه اروپاست و از آن به عنوان موتور اقتصادی حوزه پولی اروپا نام می برند. مساحت این کشور در حدود 358 هزار کیلومتر مربع است که جمعیتی در حدود 84 میلیون نفر را در خود جای داده است که پرجمعیت ترین کشور حوزه اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود. واحد پول این کشور یورو است و زبان رسمی اش زبان آلمانی می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در آلمان رایگان است اما به منظور دستیابی به تحصیل رایگان در آلمان باید متقاضیان شرایط لازم را داشته باشند که در ادامه در رابطه با هر مقطع این شرایط ذکر خواهد شد. البته مانند بسیاری از کشورها در کنار مدارس و دانشگاه های، رایگان مدارس و دانشگاه های خصوصی و بین المللی نیز در این کشور مشغول به آموزش هستند. اگر تمایل به مهاجرت به آلمان دارید و نمی دانید کدام روش برای شما مطلوب است مطالعه این نوشتار کمک شایانی را به شما سروران خواهد نمود.

هزینه تحصیل در آلمان در مدارس
 
نظام آموزشی در آلمان در هر ایالت منحصر به فرد است و ایالت با ایالت از نظر سیستم آموزش و پرورش و فرهنگ دارای تفاوت هایی می باشند. به صورت کلی دولت مرکزی در حیطه آموزش و پرورش هر ایالت اجازه دخالت ندارد. تحصیل به زبان آلمانی در مدارس رایگان می باشد و اگر والدین تمایل داشته باشند فرزندان خود را در مدارس دو زبانه ثبت نام کنند باید در مدارس خصوصی ثبت نام نموده و شهریه پرداخت نمایند.

تحصیل برای کودکان در آلمان به صورت رسمی از 6 سالگی آغاز می گردد و اجباری است اما امکان تحصیل کودکان از سن 3 سالگی نیز وجود دارد. تحصیل در دوره ابتدایی 4 سال به طول می انجامد و دانش آموزان پس از فارغ التحصیلی، دوران متوسطه و دبیرستان را باهم در یک دوره تحصیلی 6 ساله سپری می کنند. پس از سال دهم دانش آموزان می توانند دوره های فنی و حرفه ای بگذرانند و یا با گذراندن سه سال و دریافت مدرک Abitur وارد دانشگاه گردند. همانطور که ذکر نمودیم اگر دانش آموزان خارج تحصیلات خود را به زبان آلمان ادامه می دهند، هزینه تحصیل در مدارس آلمان به زبان آلمانی برای آنان تقریبا رایگان تمام می شود اما در صورت تمایل به تحصیل در مدارس بین المللی که دو زبانه هستند باید شهریه پرداخت نمایید که بسته به مقطع تحصیلی متفاوت خواهد بود. در جدول زیر به هزینه های تحصیل در مدارس خصوصی آلمان خواهیم پرداخت:

  نام مدرسه
 شهریه در سال ( یورو)
مدرسه بین المللی مونیخ (کلاس ۱ تا ۸)
۱۵۴۰۰ یورو
مدرسه بین المللی مونیخ ( کلاس ۹ تا ۱۲ )
۱۹۷۰۰ یورو
مدرسه بین المللی براندنبورگ برلین (کلاس ۱ تا ۸)
۱۵،۵۰۰ یورو
مدرسه بین المللی براندنبورگ برلین (کلاس ۹ تا ۱۲)
۱۸۲۰۰ یورو
مدرسه بین المللی فرانکفورت (کلاس ۱ تا ۸)
۲۱۸۰۰ یورو
مدرسه بین المللی فرانکفورت (کلاس ۹ تا ۱۲)
۲۴۵۰۰ یورو
دانشکده بین المللی اشتوتگارت (کلاس ۱ تا ۸)
۱۵۴۰۰ یوورو
دانشکده بین المللی اشتوتگارت (کلاس ۹ تا ۱۲)
۱۷۰۰۰ یورو
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی نیز در صورتی که متقاضی تسلط لازم به زبان آلمان داشته باشد رایگان خواهد بود؛ البته در مقطع کارشناسی نیز برخی رشته ها به زبان انگلیسی تدریس می گردد که در این صورت امکان تحصیل رایگان در آلمان به زبان انگلیسی وجود دارد. به عبارت بهتر تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی به زبان آلمانی رایگان است و تنها هزینه ای که باید توسط متقاضی پرداخت شود جهت ثبت نام و مراحل اداری می باشد که معمولا در حدود 500 یورو می باشد.

تحصیل کارشناسی در آلمان بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل معمولا 3 الی 4 سال زمان خواهد برد. دانشجویان بین المللی که تمایل به تحصیل رایگان در آلمان دارند باید در کنار داشتن مدرک دیپلم 12 ساله که معدلی بالای 15 داشته باشد، باید مدرک زبان آلمانی نیز در سطح B2 ارائه نمایند. در صورت تمایل به تحصیل در دانشگاه های خصوصی آلمان نیاز است متقاضیان در کنار مدرک دیپلم 12 ساله خود مدرک زبان آیلتس با نمره 6 ارائه نمایند.

لازم به ذکر است برای تحصیل دوره کارشناسی در برخی دانشگاه ها و یا دیگر مراکز آموزشی نیاز به قبولی در آزمون های ورودی وجود دارد. دانشگاه های آلمان با توجه به سطح بالای علمی و داشتن رتبه های بالا در جهان دارای تنوع بالایی در ارائه رشته های تحصیلی هستند. به سبب تحصیل در دانشگاه های خصوصی در آلمان بسته به دانشگاه و رشته تحصیلی ، هزینه ها متفاوت می باشد و شهریه تحصیل در دانشگاههای خصوصی سالیانه از 7 هزار یورو آغاز و تا 26000 یورو تخمین زده می شود. در رابطه با تحصیل پزشکی و پرستاری در آلمان باید گفت که در صورتی که تحصیل این رشته در دانشگاه های دولتی آلمان باشد، هزینه تحصیل رایگان خواهد بود و متقاضیان تنها باید 250 یورو به عنوان بیمه دانشجویی پرداخت کنند و در صورتی که متقاضیان اقدام به تحصیل پزشکی و پرستاری در دانشگاه های خصوصی نمایند، باید سالیانه شهریه ای معادل 15 الی 20 هزار یورو بسته به  رشته خود پرداخت نمایند. برای تحصیل رایگان در آلمان در رشته های پزشکی و پرستاری متقاضیان باید در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کرده و نمره قبولی را اخذ کنند.
شرایط و هزینه تحصیل در فاخ هوخ شوله ها در آلمان و اتریش
 
دوره های فاخ هوخ شوله در واقع همان دوره های علمی کاربردی هستند که در رشته های برق، مکانیک، الکترونیک، کامپیوتر و رشته های بیزنس، هتل داری مدیریت مالی، صنایع غذایی و برخی رشته های پیراپزشکی مثل میکروبیولوژی، بیولوژی و سلامت عمومی ارائه می شود.

تفاوت عمده فاخ هوخ شوله با سایر دانشگاه ها این است که در دوره های فاخ هوخ شوله تمرکز بیشتر بر جنبه « کار عملی » دروس است و رسالت آن این است که افراد را برای ورود به بازار کار آماده می کند. تحصیل در این دوره ها بسته به رشته تحصیلی 3 تا 4 سال طول می کشد.

برای ورود به دوره های فاخ هوخ شوله شما باید در آزمون ورودی نمره قبولی کسب کنید. باید توجه داشته باشید که این آزمون به زبان آلمانی است. بنابراین برای ورود به این رشته ها شرط زبان وجود دارد و شما باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را داشته باشید. پس این دوره ها برای افرادی که بر زبان آلمانی تسلط دارند و مایلند تا بعد از فارغ التحصیلی مستقیما وارد بازار کار بشوند، می تواند مناسب باشد. آزمون ورودی از مباحث علوم پایه مانند ریاضی، فیزیک، شیمی، اطلاعات عمومی و زبان آلمانی و انگلیسی می باشد. این آزمون ورودی بسته به رشته مورد نظر طرح می شود و می تواند برای هر دانشگاه متغییر باشد. سوالات این آزمون به صورت تستی – تشریحی می باشد. بنابراین باید از دانش زبان آلمانی و انگلیسی خوبی برخوردار باشید تا بتوانید در این آزمون موفق شوید. این آزمون به مدت 6 تا 7 ساعت طول می کشد. گذراندن یک دوره Internship یا کارآموزی برای گرفتن لیسانس و فوق لیسانس اجباری می باشد و بسته به رشته شما ممکن است این دوره های کارورزی بیشتر هم باشد. طول یک دوره Internship حداقل یک ترم تحصیلی است. علاوه بر یک دوره کارآموزی شما باید یک پایان نامه هم ارائه بدهید. پایان نامه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس الزامی می باشد. تنها با گذراندن دوره کارورزی و ارائه پایان نامه می توانید در آزمون پایانی شرکت کنید و در صورت قبولی مدرک خود را دریافت نمایید. هزینه تحصیل در دوره های فاخ هوخ شوله بسته به رشته تحصیلی بین  3000 تا 5000 یورو در سال می باشد.
مقایسه دانشگاه ها با فاخ هوخ شوله ها در آلمان و اتریش

اگر بخواهیم در خصوص تحصیل در آلمان یا اتریش دوره های فاخ هوخ شوله را با سایر دانشگاه ها مقایسه کنیم، شما می توانید با تسلط بر زبان انگلیسی و داشتن مدرک آیلتس بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، به زبان انگلیسی در بسیاری از دانشگاه ها تحصیل کنید. البته هزینه های تحصیل به زبان انگلیسی بیشتر است در بین 10000 تا 17000 یورو در سال می باشد. دانشگاه هایی نیز هستند که می توانید بدون داشتن مدرک آیلتس از آن ها پذیرش بگیرید و هزینه های دوره های زبان به شهریه سالانه اضافه می شود. خیلی از دانشگاه ها با شرکت ها در ارتباط هستند و دوره های کارورزی را در این نوع شرکت ها برای دانشجویان خود برگزار می کنند و در یافتن کار مناسب آن ها را یاری می رسانند. نکته دیگر در مورد این دانشگاه ها این است که دوره های کارشناسی ارشد در آن ها یکساله می باشد و بعد از این یکسال می توانید وارد بازار کار شوید. مدرک فاخ هوخ شوله و مدرک دانشگاه های دیگر بسته به رتبه دانشگاه می توانند مدارک معتبری در سراسر دنیا باشند و برای بازار کار اعتبار داشته باشند.

نکته مهم دیگر این است که همه دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو با تعداد مشخص دارای زمان بندی خاص هستند و در این شرایط شما باید مدارک لازم را آماده کرده باشید تا بتوانید در امتحان ورودی ( InTake ) ثبت نام کنید و باید بدانید که پروسه آماده سازی مدارک زمانبر می باشد. بنابراین اگر مایل به تحصیل در هر یک از دانشگاه های خارج از کشور هستید بهتر است هرچه سریعتر آماده سازی مدارک خود را شروع کنید.

این که تحصیل در دوره های فاخ هوخ شوله یا سایر دانشگاه ها بهتر است متاثر از عواملی می باشد:

اینکه شما چه مقطع یا رشته ای را می خواهید اقدام کنید؟
یا اینکه پتانسیل مالی شما چقدر است؟
و به چه زبانی مسلط هستید؟
شرایط سنی و وضعیت تاهل شما چگونه است؟
مهم تر از همه هدف شما از تحصیل چیست؟
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی بسته به رشته تحصیلی در دانشگاه های خصوصی مختلف و در دانشگاه های دولتی رایگان است. دانشجویانی که تمایل دارند تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد به صورت رایگان ادامه دهند در کنار ارائه مدرک کارشناسی خود که معدل بالا از اهمیت بالایی برخوردار است باید مدرک زبان آلمانی خود در سطح B2 ارائه نمایند. دانشگاه های آلمان به دلیل اعتبار بالا و سطح آموزشی بسیار پیشرفته و در مقطع کارشناسی ارشد نیز از تنوع رشته ها خیلی خوبی برخوردار می باشد. تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد 2 ساله است. البته برخی رشته ها در برخی دانشگاه های آلمان به زبان انگلیسی به صورت رایگان ارائه می شود اما به صورت کلی لازم به ذکر است که تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی به دلیل ثبت نام در دانشگاه های خصوصی نیاز به پرداخت شهریه سالیانه دارد و این شهریه بسته به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل نرخ متفاوتی دارد و به صورت کلی 10 الی 40 هزار یورو می باشد.

تحصیل فوق لیسانس در دانشگاه های رایگان آلمان نیز سالیانه هزینه ای به عنوان شهریه سالیانه در بر خواهد داشت که بسته به رشته تحصیلی بین 600 الی 700 یورو در سال می باشد. لازم به ذکر است که تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی ارشد در کنار ارائه مدرک تحصیلی کارشناسی نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس با نمره 6.5 دارد.
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع دکتری
 
هزینه تحصیل در آلمان در مقطع دکترا رایگان می باشد و همچنین در برخی مواقع امکان دریافت کمک هزینه تحصیلی نیز وجود دارد. تحصیل دکترا در آلمان به زبان انگلیسی می باشد. دریافت پذیرش از دانشگاه های آلمان در مقطع دکترا دارای پیچیدگی های بسیاری است و نیاز به ارائه مدارک و رزومه تحقیقاتی بسیار قوی می باشد. به جهت اخذ پذیرش نیاز به ارائه رزومه تحقیقاتی و پژوهشی بسیار قوی، ارائه دو الی 3 مقاله معتبر در ISI ، آیلتس بالای 7 و همچنین داشتن یک استاد راهنما و سوپروایزر که با متقاضی مصاحبه نموده و تمایل به استفاده از وی در پروژه های علمی و تحقیقاتی داشته باشد. دوره تحصیل دکترا در آلمان 3 الی 5 ساله می باشد. تحصیل دکترا در آلمان به دو بخش فردی و ساختاری تقسیم می شود:

 


تحصیل دکترا در آلمان با برنامه فردی
در این برنامه فرد متقاضی تحت نظر یک سوپروایزر در برنامه های تحقیقاتی و پژوهشی شرکت می کند و در دوره تحصیلی خود در پروژهای پژوهشی و تحقیقاتی بسیار کار می کند. این برنامه بیشتر از برنامه ساختاری مورد توجه دانشجویان بین المللی قرار می گیرد.

 


تحصیل دکترا در آلمان با برنامه ساختاری
دوره دکترا با برنامه ساختاری توسط دانشگاه های آلمان ارائه می گردد که گروهی بر گرفته از اساتید برجسته و با سابقه وظیفه دارند که مشغول به تدریس دانشجویانی که شرایط ویژه دارند گردند. در این برنامه مانند برنامه فردی دانشجو آزادی عمل ندارد و باید تحت اختیار دانشگاه عمل کند.
هزینه تحصیل در آلمان به همراه بورسیه تحصیلی
 
هزینه تحصیل در آلمان در همه مقاطع به زبان آلمانی و در برخی رشته ها به زبان انگلیسی رایگان است؛ اما ممکن است برخی دانشجویان نیاز به کمک هزینه تحصیلی به سبب تامین هزینه های زندگی داشته باشند که در این صورت به دریافت بورسیه تحصیلی آلمان اقدام می کنند. بورسیه تحصیلی آلمان در بیشتر به دانشجویان مقطع دکترا اعطا می گردد که افراد برای دریافت آنها نیاز به داشتن شرایط خاصی هستند.

هزینه تحصیل در آلمان و هزینه زندگی در آلمان
 
دانشجویانی که هزینه تحصیل در آلمان برای آنها رایگان است. در کنار هزینه های تحصیلی به هزینه های زندگی در آلمان نیز باید توجه داشته باشند، هزینه زندگی در آلمان برای یک فرد ماهانه 700 الی 1000 یورو می باشد. اگر دانشجویان در دانشگاه های خصوصی این کشور مشغول به تحصیل شوند بسته به مقطع تحصیلی بین 7 الی 30 هزار یورو هزینه تحصیل آنها خواهد بود. در جدول زیر به بررسی هزینه های  تحصیل و زندگی در آلمان خواهیم پرداخت:

هرینه تحصیل در آلمان

مقاطع تحصیلی
مراکز آموزشی دولتی ( یورو)
مراکز آموزشی خصوصی (یورو)
مدارس
رایگان
15.400 الی 24.500
کارشناسی
250
7 الی 26 هزار
کارشناسی ارشد
600 الی 700
10 الی40هزار
دکترا
رایگان

 

هزینه زندگی در آلمان

عنوان
هزینه ( یورو )
غذا در رستوران ارزان قیمت
۱۰
غذا برای ۲ نفردر رستوران عادی
۴۵
غذا در مک دونالد
۸
شیر یک لیتر
.۷۲
نان ۵۰۰ گرمی
۱٫۴۳
برنج ۱ کیلو گرم
۲٫۱۴
تخم مرغ ۱۲ عددی
۱٫۹۷
مرغ ۱ کیلوگرم
۷٫۹۳
گوشت قرمز ۱ کیلوگرم
۱۰٫۵۳
شارژ ماهانه مانند آب، برق، گاز و…
۲۱۷
تعرفه مکالمه تلفن همراه برای ۱ دقیقه
10
بلیط یک طرفه حمل و نقل عمومی
۲٫۷
کرایه ماهیانه حمل و نقل عمومی
۷۰
تعرفه تاکسی برای ۱ کیلومتر
۲
اجاره آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر
۷۲۰
اجاره آپارتمان یک خوابه در خارج مرکز شهر
۵۳۶٫۷۷
اجاره آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر
۱۳۶۴
اجاره آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر
۱۰۱۵
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در مرکز شهر
۵.۰۱۷.۱۳
قیمت هر متر مربع برای خرید آپارتمان در خارج از مرکز
4.۵۳۲.۵۲
نرخ تورم هر کشور تاثیر بسیار مهمی در کیفیت زندگی شهروندان دارد، چرا که هر چه نرخ تورم کمتر باشد یعنی تناسب موزونی در درآمدها و هزینه های زندگی شهروندان وجود دارد؛ پس متقاضیان مهاجرت کشورهایی را انتخاب می کنند که نرخ تورم پایینی داشته باشد که کشور آلمان جزء این کشورها تلقی می گردد. در ادامه نمودار نرخ تورم را مشاهده می کنید:هزینه تحصیل در آلمان و کار دانشجویی
 
کار دانشجویی یکی از راه های تامین بخش قابل توجهی از هزینه های زندگی است. دانشجویانی که ضمن تحصیل مشغول به کار هستند می توانند حداقل هفته ای 200 الی 300 یورو درآمد داشته باشند. دانشجویانی که هزینه تحصیل در آلمان برای آنها رایگان است تنها به تامین هزینه های زندگی و ملزومات تحصیل نیاز دارند که کار ضمن تحصیل می تواند آنها را تامین کند. دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد 20 ساعت در هفته و دانشجویان مقطع دکترا 30 ساعت در هفته می توانند مشغول به کار ضمن تحصیل باشند. برای این منظور دانشجویان با کارت دانشجویی و همچنین پیشنهاد کاری می توانند به اداره کار آلمان مراجعه و مجوز کار ضمن تحصیل دریافت نمانید. دانشجویانی که مهارت فنی داشته باشند سریعتر می توانند کار پیدا کنند و این امر در نهایت به دانشجویان کمک می کند که پس از فارغ التحصیلی سریعتر کتار تمام وقت مناسب بیابند. دستمزد دانشجویانی که در کنار تحصیل به کار نیز مشغول هستند بسته به مشاغلی که وجود دارد بین 300 الی 400 یورو در هفته می باشد.
هزینه تحصیل در آلمان و بررسی ویزای همراه
 
ویزای همراه و امکان اخذ آن از جمله مهمترین دغدغه دانشجویان متاهل به شمار می رود. در کشور آلمان دانشجویانی که در این کشور مشغول به تحصیل می شوند پس از دریافت کارت اقامت تحصیلی با ارائه مدارک زیر می توانند درخواست الحاق خوانواده خود را به اداره مهاجرت این کشور تسلیم نمایند. همراه به همسر و فرزندان زیر 18 سال متقاضی اطلاق می شود که در صورت اخذ ویزای همراه اجازه تحصیل رایگان را خواهند داشت. همچنین همراه متقاضی می تواند با یافتن کار مناسب و ارائه پیشنهاد کاری به اداره کار آلمان موفق به دریافت مجوز کار گردد و به صورت تمام وقت به کار مشغول گردد. مدارکی که برای الحاق خانواده نیاز به ارائه دارد عبارتند از:

سند ازدواج
عکس
پاسپورت
کلیه مدارک هویتی
ارائه مدرک در اربطه با مسکنی که برای خانواده در نظر گرفته شده است
ارائه تمکن مالی مناسب به جهت تامین خانواده
در صورتی که فرزندان بین 16 الی 17 سال سن داشته باشند باید مدرک زبان A2 آلمانی ارائه دهند.


هزینه تحصیل در آلمان و معرفی دانشگاه های برتر
 
کشور آلمان دارای دانشگاههای با رتبه بالا در سراسر دنیا و همچنین کیفیتی بسیار آموزشی می باشد. دانشگاه های آلمان به سبب تعدد آنها رشته های بسیار متنوعی را به دانشجویان ارائه می دهند. در ادامه می توانید با برخی از این دانشگاه ها آشنا شوید.

 

هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های مقرون به صرفه
هزینه تحصیل در آلمان دانشگاه های مقرون به صرفه بیشتر در دانشگاه های دولتی امکان پذیر است. در صورتی که متقاضیان در مقاطع مختلف موفق به تحصیل در دانشگاه های دولتی آلمان شوند تنها نیاز به پرداخت هزینه های جانبی نظیر هزینه بیمه دانشجویی و یا هزینه ثبت نام می باشد که بین 100 الی 350 یورو می باشد.

 

 

هزینه تحصیل در آلمان در دانشگاه های Top
هزینه های تحصیل در دانشگاه های Top آلمان بستگی به مقطع و رشته های تحصیلی دارد. در ادامه در جدول زیر می توانید هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر آلمان را مشاهده نمایید:

 

نام دانشگاه
شهریه مقطع کارشناسی
شهریه مقطع کارشناسی ارشد
رتبه جهانی
دانشگاه هایدلبرگ
328 دلار
1000 دلار
41
دانشگاه مونیخ
261 دلار
1000 دلار
50
دانشگاه فرایبورگ
328 دلار
328 دلار
113
جورج آگوست دانشگاه گوتینگن
738 دلار
738 دلار
130
موسسه فناوری کارلسروهه
349 دلار
349 دلار
116
دانشگاه Tübingen
331 دلار
331 دلار
168
RWTH – دانشگاه آخن
557 دلار
557 دار
144
دانشگاه هامبورگ
722 دلار
722 لار
223
دانشگاه رنیش فردریش-ویلهلم بن
627 دلار
627 دلار
255
 

 

نام دانشگاه
رتبه در جهان
LMU Munich
62
Technical University of Munich
61
University of Heidelberg
64
Humboldt University of Berlin
121
University of Freiburg
186
RWTH Aachen University
144
University of Tübingen
168
Free University of Berlin
130
University of Bonn
255
University of Göttingen
197
University of Mannheim
338
Technical University of Berlin
147
University of Hamburg
223
Karlsruhe Institute of Technology
116
University of Cologne
306
Ulm University
332
TU Dresden
191
University of Würzburg
521-530
University of Erlangen-Nuremberg
299
هزینه تحصیل در آلمان و مدارک مورد نیاز اخذ ویزای تحصیلی آلمان
 
برای تحصیل در آلمان بعد از اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور نیاز به دریافت ویزای تحصیلی آلمان می باشد که این موضوع با ارائه مداک کافی امکان پذیر است که البته حضور یک وکیل مجرب و مساط به قوانین می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد، تا  تمامی مدارک مورد نیاز به موقع، کامل و درست ارائه گردد. در ادامه به مدارک مورد نیاز خواهیم پرداخت:

پاسپورت
عکس
کلیه مدارک هویتی
مدارک تحصیلی اعم از دیپلم دوازده ساله و پیش دانشگاهی به همراه ترجمه رسمی و در صورت وجود ارائه اصل مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد به همراه ریز نمرات و ترجمه رسمی
ارائه مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی
ارائه تمکن مالی
فرم کامل شده درخواست ویزا
رسید فیش پرداختی هزینه ویزا
بیمه دانشجویی
انگیزه نامه
توصیه نامه اساتید
هزینه تحصیل در آلمان و موقعیت کار پس از تحصیل
 
امکان یافتن کار پس از تحصیل از جمله موارد بسیار مهمی است که بسیار مورد توجه دانشجویان بین المللی می باشد. متقاضیانی که هزینه تحصیل در آلمان را پرداخته و در دانشگاه های خصوصی این کشور تحصیل و از این دانشگاه ها فارغ التحصیل شده اند می توانند پس از فارغ التحصیلی 6 ماه در آلمان اقامت داشته و به دنبال کار بگردند. به دلیل وجود صنایع متعدد، دانشجویان بین المللی شانس بسیار بالایی جهت یافتن کار مناسب دارند و وجود بحران نیروی کاری متخصص در آلمان مهمترین دلیل این مطلب می باشد و نرخ بیکاری آلمان در بازه 4 تا 5 درصد می باشد که این مقدار بسیار پایین می باشد. در نمودار زیر می توانید نرخ بیکاری آلمان در سالهای ذیل را مشاهده کنید:
هزینه تحصیل در آلمان و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل
 
متقاضیانی که به واسطه تحصیل در آلمان به صورت رایگان و یا پرداخت هزینه تحصیل در آلمان از دانشگاه های این کشور فارغ التحصیل شده اند. می توانند با اقامت 6 ماهه در این کشور و یافتن کار مناسب به اداره مهاجرت این کشور مراجعه و اقامت کاری آلمان را دریافت نمایند. با کار و زندگی در آلمان به مدت 5 سال و پرداخت مالیات این کشور می توان به دریافت اقامت دائم این کشور موفق شد. پس از 8 سال زندگی در آلمان و تسلط به زبان این کشور با قبولی در آزمون تابعیت که بیشتر شامل تسلط به فرهنگ و تاریخ آلمان و تسلط به زبان آلمان می باشد می توان موفق به دریافت پاسپورت آلمان شد.
هزینه تحصیل در آلمان و سخن پایانیهزینه تحصیل در آلمان ، شرایط اخذ اقامت آلمان پس از تحصیل و شرایط کار در آلمان پس از فارغ التحصیلی در این نوشتار مورد بررسی و تحلیل علمی قرار گرفت. با توجه به نکاتی که در بالا عرض کردیم می توان گفت که هزینه تحصیل در آلمان می تواند برای متقاضیان با برخورداری از شرایط لازم رایگان باشد و دانشجویان در سراسر جهان می توانند از این فرصت استثنایی استفاده کنند و تحصیل رایگان در آلمان در بهترین دانشگاه های جهان را با امکانات عالی تجربه کنند. همچنین در این مقاله علاوه بر هزینه تحصیل در آلمان سعی کردیم که دیگر هزینه های اقامت در آلمان را نیز بررسی کنیم و نگاهی اجمالی بر روی آن ها داشته باشیم.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۵:۴۰ توسط:امید موضوع: نظرات (0)