sanjeshserv1 sanjeshserv1 .

sanjeshserv1

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکورسراسری

اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته کنکورسراسری
اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور 1401 برای داوطلبان شرکت کننده در این آزمون انجام شد. کلیه افراد می توانند در زمان تعیین شده برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری اقدامات لازم را انجام دهند. البته دقت داشته باشید که در این زمان کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه و چگونگی مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری برای هر یک از افراد و داوطلبان الزامی و مهم به نظر می رسد.

از آن جایی که افراد شرکت کننده در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی الزاماً باید اطلاعاتی را در رابطه با نحوه و زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور به دست آورند در نتیجه یاری خواستن از مشاوری خبره و آگاه در این رابطه بسیار مهم و ضروری به نظر می رسد. برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با تاریخ دقیق و همین طور نحوه اعلام نتایج و مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری می توانید با تیم مشاوره ای کاردان و حرفه ای در این رابطه تماس حاصل فرمایید و اطلاعات لازم را از آن ها دریافت کنید.

زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

یکی از مواردی که هر یک از افراد و داوطلبان شرکت کننده در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها باید به آن توجه لازم را مبذول دارند در رابطه با اطلاع از زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری است.

به طور معمول زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری در اواخر شهریور ماه است. اما در سال جاری این زمان به دلیل شیوع کرونا و دیرتر برگزار شدن کنکور سراسری برخلاف سال های قبل اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور کمی دیرتر از حد معمول انجام شد.

در واقع، تمامی داوطلبان در تاریخ نهم آبان ماه می توانستند برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری خود اقدام کنند.

نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری

به جز بحث زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور نیز برای هر یک از افراد متقاضی الزامی و مهم است.

باید عرض کنیم که اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور سراسری به صورت اینترنتی به اطلاع داوطلبان شرکت کننده در آزمون می رسد.

در واقع، هر یک از افراد باید برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org شده و مراحل لازم را برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری طی کنند.

در صورت عدم اطلاع از نحوه و مراحل اعلام و مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری می توانید در ادامه این نوشته با ما با ارائه راهنمای تصویری اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور همراه باشید.

. در قدم اول و برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری الزاماً باید آدرس سایت سازمان سنجش یعنی sanjesh.org را در مرورگر گوگل خود درج بفرمایید و در ادامه وارد این سامانه شوید و از بین گزینه های موجود در سمت راست سایت گزینه سراسری را انتخاب کنید.

. در قدم بعدی برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری نوبت به کلیک بر روی گزینه ای تحت عنوان نتایج نهایی آزمون سراسری می رسد.

در مرحله بعدی دو روش مختلف برای مشاهده و اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور خدمت شما دوستان و عزیزان داوطلب اعلام می شود.

در اولین شیوه شما باید با درج دو مورد مهم یعنی شماره شناسنامه و همین طور شماره داوطلبی برای مشاهده نتایج انتخاب رشته سراسری اقدام کنید.

اما در شیوه دوم مشاهده نتایج با درج دو مورد مهم یعنی شماره شناسنامه و همین طور شماره پرونده برای شما فراهم می شود.

. در صورت پذیرش و قبولی در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها و راه یابی به دانشگاه کارنامه ای در قالب نتایج نهایی برای شما به نمایش درمی آید که در آن کد رشته محل قبولی شما درج شده است.

اما در صورت عدم قبولی جلوی فیلد عنوان رشته و نام دانشگاه عنوان مردود را مشاهده می کنید.

آیا امکان اعتراض به نتایج کنکور سراسری برای داوطلبان وجود دارد؟

کنکور سراسری نیز مانند بسیاری دیگر از آزمون های برگزار شده همواره با معترضانی روبروست که رضایت چندانی از نتیجه قبولی و پذیرش خود نداشته و به دنبال راهی برای ارائه درخواست اعتراض خود برای رسیدگی مسئولان و کارشناسان مربوطه هستند.

اما در اینجا این سؤال مهم پیش می آید که آیا امکان اعتراض به نتایج نهایی کنکور برای داوطلبان و شرکت کنندگان در آزمون سراسری وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ باید عرض کنیم که بله هر فرد در صورت تمایل می تواند به راحتی برای درج درخواست اعتراض خود اقدام کرده و آن را به ثبت برساند.

دقت داشته باشید که دو روش مختلف برای درج درخواست اعتراض به نتایج کنکور سراسری به داوطلبان پیشنهاد شده که در ادامه با ارائه توضیحات بیشتری در این رابطه در خدمت شما هستیم و این دو روش متفاوت را برای شما عرض می کنیم.

درج درخواست اعتراض به نتایج در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش

از میان روش های در نظر گرفته شده برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور می توان به استفاده از سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش اشاره کرد.

سامانه ای به آدرس اینترنتی darkhast.sanjesh.org که باید برای ثبت اعتراض و تکمیل فرم درخواستی در آن اقدام کنید

در ادامه با ذکر راهنمای ثبت درخواست اعتراض در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک سازمان سنجش در خدمت شما دوستان و همراهان عزیز سایت ایران تحصیل هستیم.

. در قدم اول و برای ثبت درخواست اعتراض در سامانه پیشخوان خدمات الکترونیک الزاماً باید آدرس این سامانه یعنی darkhast.sanjesh.org را در مرورگر گوگل خود درج بفرمایید و در ادامه برای تکمیل فرم موجود در سایت و درج موارد درخواستی از جمله نام و نام خانوادگی و یا نام پدر اقدام کنید و بر روی دکمه تأیید کلیک بفرمایید.

. در قدم بعدی الزاماً باید در صفحه جدید باز شده کد کاربری خود را در فیلد مندرج در سامانه وارد کرده و در ادامه کلید ثبت را بزنید.

. در آخرین قدم و برای درج درخواست اعتراض خود باید متنی را تنظیم کرده و در ادامه عکسی از آن گرفته و در بخش در نظر گرفته شده در سامانه آپلود بفرمایید.

با اتمام تمامی مراحل درج درخواست اعتراض به نتایج نهایی کنکور نوبت به کلیک بر روی گزینه ثبت رنگ ثبت می رسد. البته دریافت کد رهگیری داده شده به وسیله سیستم و نگهداری از آن را فراموش نکنید.

. اعتراض کردن به نتایج نهایی کنکور از طریق سیستم پاسخگویی سنجش

یکی دیگر از روش های ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته کنکور مراجعه به سیستم پاسخگویی سنجش است. سامانه ای به آدرس اینترنتی request.sanjesh.org که امکان اعتراض را بعد از اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور برای شما فراهم می کند

در صورت عدم اطلاع از نحوه کار با این سامانه برای ثبت درخواست اعتراض به نتایج انتخاب رشته سراسری در ادامه این نوشته جامع با ما همراه باشید.

. در قدم اول الزاماً باید وارد سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی sanjesh.org وارد شده و در ادامه گزینه ورود به سیستم پاسخگویی را بزنید تا امکان ثبت درخواست اعتراض به نتایج نهایی کنکور برایتان فراهم شود.

(فراموش نکنید که عضویت در سامانه برای ثبت درخواست اعتراض برایتان ضروری است و در غیراینصورت این امر برایتان امکان پذیر نیست‌)

. بعد از ورود به سامانه صفحه ای برایتان باز می شود که در آن باید رمز عبور خود را در فیلد مربوطه وارد کنید تا بدین ترتیب به صفحه بعدی هدایت شوید.

. با باز شدن صفحه بعدی نوبت به کلیک بر روی گزینه درخواست جدید می رسد. با کلیک بر روی این گزینه است که برای درج درخواست اعتراض به صفحه بعدی هدایت می شوید.

. در قدم بعدی باید سال و نوع آزمون را انتخاب کنید و در ادامه درخواست خود را در فیلد مربوطه با دقت و به طور کامل درج بفرمایید.

تکمیل ظرفیت آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها

تا همین چند سال قبل و با اعلام نتایج نهایی یا همان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور داوطلبان و افراد شرکت کننده در این آزمون می توانستند در صورت تمایل در دوره تکمیل ظرفیت نیز شرکت کنند.

به این معنا که مجدداً از طرف سازمان سنجش آموزش کشور و در سایت این سازمان دفترچه ای منتشر می شد که در آن لیست کد رشته هایی که ظرفیت آن ها در دانشگاه های مختلف تکمیل نشده درج شده بود.

داوطلبان در زمانی مشخص می توانستند برای انتخاب این کد رشته ها اقدام کرده و شانس خود را برای ورود به رشته و یا دانشگاه مورد نظر خود امتحان کنند.

ولی با توجه به تصمیم مسئولین امر چند سالی است که شاهد حذف طرح تکمیل ظرفیت در دانشگاه ها هستیم و دیگر خبری از اجرای آن نیست. حتی همان طور که در جریان هستید این طرح در سال جاری نیز اجرا نشد و داوطلبان فرصتی برای امتحان شانس خود نداشتند.

در حال حاضر ممکن است این سؤال مهم در ذهن شما نیز شکل بگیرد که آیا می توان برای ثبت نام و شرکت در طرح تکمیل ظرفیت برای آزمون سال آینده اقدام کرد یا خیر؟ ببینید دوستان عزیز با توجه به عدم برگزاری این دوره در طول سال های اخیر احتمال اجرای آن برای آزمون سال آینده بسیار کم است و نمی توان به آن امیدی داشت.

در مورد کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور چه می دانید؟

شاید تا به حال اسم کارنامه نهایی یا همان کارنامه سبز کنکور به گوشتان خورده باشد و چیزهایی هم در رابطه با آن بدانید. در واقع، کارنامه سبز کارنامه ای است که بعد از اعلام نتایج نهایی کنکور در سایت سازمان سنجش آموزش کشور منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

به طور واضح تر داوطلبان با دسترسی به این کارنامه می توانند به این موضوع که آیا فرصت قبولی در دیگر کد رشته های دانشگاهی را دارند یا خیر پی ببرند. به این ترتیب فرد می تواند از تحصیل در رشته و دانشگاه فعلی خود انصراف داده و خواستار ورود به کد رشته محل مندرج در کارنامه نهایی خود شود.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۶:۴۵ توسط:امید موضوع: نظرات (0)